Ik heb op mijn baan een dubbelsporige splitsing, hierin zit een combinatie van wissels met een kruising.
Om een sneltrein vlot doorgang te verlenen kan hij een wissel of een blok claimen.Daarmee heeft hij voorrang op het verkeer in dezelfde richting . Het tegenliggende verkeer dat "kruist" kan hij echter niet tegenhouden omdat koploper geen kruising kan claimen...
Zou het een groot computerprobleem zijn om koploper aan te passen zodat men ook kruisingen kan claimen ?
Ik denk dat Theo bedoeld dat je vanuit een vaste treinroute een wissel reeds kan claimen. Echter in jullie versie (die op het internet staat) kan je dit niet voor een vaste kruiswissel doen.
Theo moet nog even geduld hebben: in de volgende echte versie van Koploper zal dit wel kunnen (in mijn versie werkt dit reeds).
Theo moet nog even geduld hebben: in de volgende echte versie van Koploper zal dit wel kunnen (in mijn versie werkt dit reeds).
dat is snel...
Dus ik hoef van die kruising geen vastliggend kruiswissel maken ? Dat zou mischien een oplossing kunnen zijn ? Zou ik daar koploper mee kunnen "mis"leiden ? Maar daarvoor moet ik 8 automatische wisselstraten ombouwen, ik wacht even op volgende versie ?