Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 62 / Bezoekers Vandaag: 1350
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 503
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Deuren lokloods
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

rdhaan

Netherlands
22 berichten

Geplaatst - 10 aug 2009 :  22:11:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Na wat avonden puzzelen met de logische en speciale acties ben ik nu geloof ik het spoor bijster.
Wat wil ik (even als voorbeeld alleen blok 29 met de 2 24xx erin, maar dit geldt voor alle 3 de sporen):
Als een trein de richting kiest (logische actie 'Blok is gereserveerd') dat dan schakelaar 93 wordt geactiveerd.
Dit opent dan de deur van de lokloods spoor 1.

Als dan de trein binnen is (en kort genoeg, maar dat is een vervolguitdaging) dan dan de schakelaar weer uiten dus de deuren dicht gaan. Dit is met de logische actie 'Blok trein staat stil'.

Dit lijkt te werken, hoewel er regelmatig bij het testen een lok tegen de deur staat te duwen

Maar nu: hoe weet ik weer dat de trein er uit wil, dus dat de deuren open mogen?

Download Attachment: Rene_20090810_221240.bck
88,69 KB

Bewerkt door rdhaan op 10 aug 2009 22:14:04

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 12 aug 2009 :  18:04:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Rene,

Zelf heb ik het geregeld met een vaste route.

Als het via logische en speciale acties moet dat is er maar 1 logische actie: lok rijdt van/naar blok.

Kijken wat er gebeurt en eventueel een optrekvertraging.
Of het werkt geen idee.


Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

Henk Kooiman

45 Posts

Geplaatst - 15 aug 2009 :  23:12:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Rene,

Misschien een denkbeeldig sein plaatsen? Zodra lok mag gaan rijden gaat sein op groen. Dit signaal gebruikte ik om de deuren te openen. (wel optrekvertraging gebruiken) Bij eerst volgende blok gaat het denkbeeldige sein op rood. Hiermee sloot ik de deuren.

mvg
Henk
Ga naar bovenaan de pagina

rdhaan

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 17 aug 2009 :  21:49:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Met de logische acties van de 'Lok rijdt van/naar' i.c.m. bepaalde bezetmelders is het gelukt.
Tevens door bij de speciale actie te zeggen 'Alle bezetmelders/logische acties waar' en een 'Blok xxx moet leeg zijn' voorkom ik dat bij de sporen 2 en 3 de deuren dichtgaan als er een te lange trein in staat.

Dank,
Rene.

P.S. Ik kan het niet goed vinden, maar het lijkt erop dat de optrekvertraging per trein(/type) geldt, niet bv binnen een specifiek blok dat er bv 5 seconden (extra) moet worden gewacht. Klopt dat?
Ga naar bovenaan de pagina

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 17 aug 2009 :  22:18:55  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:


Met de logische acties van de 'Lok rijdt van/naar' i.c.m. bepaalde bezetmelders is het gelukt.
Tevens door bij de speciale actie te zeggen 'Alle bezetmelders/logische acties waar' en een 'Blok xxx moet leeg zijn' voorkom ik dat bij de sporen 2 en 3 de deuren dichtgaan als er een te lange trein in staat.


Ik vind de oplossing van Henk ook wel goed gevonden

quote:

P.S. Ik kan het niet goed vinden, maar het lijkt erop dat de optrekvertraging per trein(/type) geldt, niet bv binnen een specifiek blok dat er bv 5 seconden (extra) moet worden gewacht. Klopt dat?



Nee,

Je kan per treintype de basic invoeren. Echter bij Gegevens Treintype/bloktype kan je een extra vetrekvertraging invullen evenals een aantal andere parameters



Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina