Auteur |
Onderwerp |
|
Goof
Netherlands
19 berichten |
Geplaatst - 10 aug 2009 : 17:17:01
|
Ik heb al een aantal jaren een middel grote MÄrklin k-rail baan. Besturing is met koploper en intellibox. Nu heb ik, na een verhuizing, de beschikking over een grote ruimte (12 bij 17 meter) om een grote k-rail baan te bouwen. Dan heb je het al gauw over heel veel wissels, bezetmelders en actieve treinen. Mijn vraag is wat is de beste besturing, welke systeem opbouw kan zo'n grote baan het beste aan? Ik wil graag koploper blijven gebruiken, maar voor de overige spullen kan ik nu nog een keuze maken. Welke andere hardware en systemen zou ik moeten kiezen om een goede automatische treinenloop te krijgen?
Goof |
|
C_Jabaaij
214 Posts |
Geplaatst - 10 aug 2009 : 19:41:06
|
Goof,
Ik zou gewoon doorgaan met de Intellibox plus wat boosters en verder alles, dus de terugmelders en de schakeldecoders voor wissels en seinen, via LocoNet.
Koos Jabaaij. |
Bewerkt door C_Jabaaij op 10 aug 2009 19:41:54 |
|
|
Goof
Netherlands
19 Posts |
Geplaatst - 10 aug 2009 : 21:14:24
|
Hallo Koos,
dank voor je reactie. Moet de PC ook via loconet? Mijn bezetmelders zijn al loconet. Ik heb wel nog flink wat gewone wisseldecoders (viessmann) Kan ik die via loconet laten werken?
Goof |
|
|
C_Jabaaij
214 Posts |
Geplaatst - 10 aug 2009 : 21:28:22
|
Goof,
De PC communiceert via een LocoNetbuffer met de IB zie http://people.zeelandnet.nl/rosoft/Locoif.html. Dit is de enige goede manier om de PC met de IB te laten communiceren. De Viessmann wisseldecoders kan je gewoon blijven gebruiken zoals je nu doet, maar als je meer wissel- en seindecoders nodig hebt zou ik adviseren om LocoNet decoders te nemen.
Koos Jabaaij. |
|
|
|
Onderwerp |
|