Als een trein in een kopspoor staat wordt de opgegeven wachttijd (bij onderhouden treintype / bloktype) genegeerd als de keer vertraging (op gegeven bij aanvullende blokgegevens) op nul staat.
Houd dit in dat de wachttijd alleen geld bij doorgaand verkeer en de keervertraging alleen bij keren?
Ik heb het e.e.a. geprobeerd maar alleen de keervertraging wordt aan gehouden en de wachttijden worden genegeerd. Ik heb in mijn database de wachttijden voor de autotrein bij onderhouden gegevens per trein- & bloktype voor het opstelspoor en het station perron autotrein op 120 sec staan. Bij aanvulling blokgegevens heb ik voor de bovengenoemde blokken t.w. blok 60 en 73 de keervertraging op 30 sec. staan. Volgens de handleiding zou de trein nu 120 sec. moeten wachten want dit is de langste tijd, maar in werkelijkheid wordt alleen de keervertraging van 30 sec. aangehouden.
Ik heb de database bijgevoegd, het gaat om de autotrein met dec.no 51 en op het tabblad autotrein is het trace te zien dat hij volgt via een vaste route.
Ook staat in de handleiding dat als jij in de vaste treinroute (autotrein) in blok 73 daar aangeeft de wachttijden te willen overschrijven dat ook zel gebeuren. Jij daar een wachttijd staan van 5 seconde. Omdat keervertraging groter is zie jij alleen deze tijd voorbij komen.