Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 207 / Bezoekers Vandaag: 6409
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 493
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 wachttijden bij keren
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
603 berichten

Geplaatst - 15 jul 2009 :  11:50:41  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Als een trein in een kopspoor staat wordt de opgegeven wachttijd (bij onderhouden treintype / bloktype) genegeerd als de keer vertraging (op gegeven bij aanvullende blokgegevens) op nul staat.

Houd dit in dat de wachttijd alleen geld bij doorgaand verkeer en de keervertraging alleen bij keren?


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )

AdrieE

Netherlands
123 Posts

Geplaatst - 18 jul 2009 :  07:09:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Als het goed is wordt de langste tijd aangehouden, lees op pagina 242 van het nieuwe Koploper-handboek.

Groeten Adrie
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 18 jul 2009 :  12:04:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Adrie

Ik heb het e.e.a. geprobeerd maar alleen de keervertraging wordt aan gehouden en de wachttijden worden genegeerd.
Ik heb in mijn database de wachttijden voor de autotrein bij onderhouden gegevens per trein- & bloktype voor het opstelspoor en het station perron autotrein op 120 sec staan.
Bij aanvulling blokgegevens heb ik voor de bovengenoemde blokken t.w. blok 60 en 73 de keervertraging op 30 sec. staan.
Volgens de handleiding zou de trein nu 120 sec. moeten wachten want dit is de langste tijd, maar in werkelijkheid wordt alleen de keervertraging van 30 sec. aangehouden.

Ik heb de database bijgevoegd, het gaat om de autotrein met dec.no 51 en op het tabblad autotrein is het trace te zien dat hij volgt via een vaste route.


Download Attachment: pre.bck
246,19 KB


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 jul 2009 :  13:19:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Ook staat in de handleiding dat als jij in de vaste treinroute (autotrein) in blok 73 daar aangeeft de wachttijden te willen overschrijven dat ook zel gebeuren. Jij daar een wachttijd staan van 5 seconde. Omdat keervertraging groter is zie jij alleen deze tijd voorbij komen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
603 Posts

Geplaatst - 18 jul 2009 :  14:05:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Bedankt voor de snelle reactie, het is me nu helemaal duidelijk


Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder64 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina