Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 155 / Bezoekers Vandaag: 4890
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 493
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Loc negeert kans/volgorde?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Kieftb64

Netherlands
17 berichten

Geplaatst - 13 jul 2009 :  14:38:26  Toon profiel  Reageer met citaat

Hallo,

Als beginner met koploper heb ik een deel van mijn baan actief gezet.
Loks rijden van blok 1 t/m 6 via 7 en 25 naar 24 en vandaar naar 22 (keren), 23 (keren) of 11 en dan via 10 weer naar 1t/m6. In de blokken 22 en 23 keren de locs en gaan via 24 weer verder naar 11.

Wat echter niet lukt is om de locs te laten keren bij blok 24 naar blok 22 of 23 toe. Alleen als blok 11 bezet is door een andere lok dan keren ze.
Ook al zet ik de volgorde op 1 en 2 voor blokken 22 en 23 en 3 voor blok 11 de loks kiezen elke keer voor voor blok 11 ipv voor 22 en 23.

Welke denkfout zit er in de instellingen?


Download Attachment: StartDubbeldoorgang.bck
48,79 KB

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 13 jul 2009 :  16:53:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Kieft of hoe je ook mag heten?

Je hebt in blok 24 de stopkans in "gegevens treintype / bloktype" op 0% staan. Dat betekend dat een trein alleen stopt als er geen vervolgblok vrij is en daardoor ook niet keert. Zet je deze op 100% stopt die altijd en anders random met meer of minder kans 1-99%. Zodra trein gestopt is en stoptijd is voorbij zoekt koploper naar vrije blokken op basis van kans-volgorde in je blok defenities wat jij als gelijke kans hebt ingevuld.

Zet hem maar op 100% en alles stopt in 24 en gaat daarna na een x aantal seconden weer verder. sommige naar 22-23 andere naar 11



Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Kieftb64

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 13 jul 2009 :  17:14:34  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob,
Hartelijk dank, ga het gelijk veranderen.
Het zijn vaak de kleine dingen die het doen.

sorry was vergeten m'n naam te vermelden.

groeten,
Ben

n.b. als ik de stopkans op bv 50% zet gaat hij niet de helft van de keren 22 en 23. Is hier ook een verklaring voor?
Sorry was te ongeduldig. Werkt inderdaad ook. 50% wil natuurlijk niet zeggen om en om maar gemiddeld net zo vaak de ene kant als de andere kant uit!!

Bewerkt door Kieftb64 op 13 jul 2009 17:28:43
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina