Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 480 / Bezoekers Vandaag: 1624
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 492
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vaste route en vertrekken na "treintype in blok(ken)"
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

dentheo

Belgium
1758 berichten

Geplaatst - 09 jul 2009 :  21:41:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik zit te "prutsen" met een vaste route en vertrek op basis van een treintype in een bepaald blok(ken).

Het princiepe werkt, maar ik krijg ook twee lijntjes tijdkeuzes aangeboden: 1)eerste min en max stoptijd, 2)tweede min en max vertragingtijd.

De stoptijd geeft problemen.
De tijd begint netjes af te tellen als de trein gestopt is, maar de trein start steeds als een trein van het juiste type het juiste blok bereikt heeft. Hij doet dit altijd, zowel als de minimum stoptijd nog niet bereikt is, als tussen minimum en maximum. Na het bereiken van de gekozen tijd gaat hij wel netjes wachten op komende bezetting door juiste treintype...

Wat moet het resultaat zijn van die tijdinstelling, nu geven alle instellingen hetzelfde resultaat.
Mijn bedoeling was dat de trein tijdens de stoptijd NIET let op treintype in blok(ken).
Of begrijp ik het doel van die stoptijdinstellingen verkeerd ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 09 jul 2009 21:58:08

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 14 jul 2009 :  21:01:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Theo,

Ik ken dit verschijnsel niet, maar zal er eens induiken. Anders maar opsparen tot september.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 29 jul 2009 :  21:41:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Theo,

Kun je mij je database eens sturen, dan kan ik er eens beter naar kijken. Dat mag via het forum, maar ook rechtstreeks.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 29 jul 2009 :  23:47:35  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Theo,

ik maak van deze optie gebruik bij een lokwissel, en heb eigenlijk nooit op de tijd gelet, omdat het bij mij zonder problemen werkt,

Bij aanvullende opties, vertrek vaste treinroute wacht op treintype in blokken, kan je nog kiezen uit 2 opties, namelijk

Treintype is in 1 van deze blokken
Treintype staat stil in 1 van deze blokken,

mischien zit het hierin?

met vriendelijke groet,

Walter


Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded

Bewerkt door Wissels op 29 jul 2009 23:48:39
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 30 jul 2009 :  10:23:18  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Wissels


ik maak van deze optie gebruik bij een lokwissel, en heb eigenlijk nooit op de tijd gelet, omdat het bij mij zonder problemen werkt




Ha Walter dan kun jij voor mij iets eenvoudig proberen.

Bij programmeren "vertrekken NA treintype in blokken" kun je onderaan nog tijden invullen. De onderste lijn is voor vertraging dus NA komst treintype in blokken, no problem.
De eerste lijn is voor minimum en max stoptijd. Wil je die even voor mij proberen ? Werkt (volgens mij)NIET.

Vul zo maar iets in (groot genoeg!), maar als aan de voorwaarde (treintype in blok) voldaan wordt vertrekt de trein bij mij, zonder te letten op die tijden. Hij telt wel netjes af tot de juiste trein er is. Maar iets of niets invullen geeft zelfde resultaat.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

ps. anderen die ook deze vertrekmethode in een vaste route hebben zitten, mogen dit ook even proberen natuurlijk...

Bewerkt door dentheo op 30 jul 2009 10:29:12
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 30 jul 2009 :  10:25:40  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door phdirk

Hoi Theo,

Kun je mij je database eens sturen, dan kan ik er eens beter naar kijken. Dat mag via het forum, maar ook rechtstreeks.




Ok ga ik terug in elkaar steken en oppoetsen om het overzichtelijk te krijgen...

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina