Auteur |
Onderwerp |
|
Peter Landsweers
Netherlands
54 berichten |
Geplaatst - 14 jun 2009 : 13:23:50
|
Beste forumleden,
Ik heb een nieuwe PC, een stuk sneller dan mijn oude, maar.... Vaak staan treinen te wachten omdat er meerdere "te verwerken" handelingen moeten worden uitgevoerd. Dit wordt vermeld in de statusbar onderin links (zie plaatje).
Download Attachment: verwerk.jpg 52,34 KB
Ik heb zowel de PC als Koploper geoptimaliseerd voor maximale prestaties, echter weinig resultaat. Wie kan helpen? Heb ook m'n bck toegevoegd.
Download Attachment: 130609.bck 192,87 KB
Alvast bedankt voor het meedenken, Peter |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 14 jun 2009 : 15:29:47
|
Hallo Peter,
dit heeft vermoedelijk niet zo zeer iets met de snelheid van jouw computer te maken, maar met het aantal commando's die naar jouw treinbaan gezonden moeten worden. De oorzaak is naar mijn mening het vinkje bij zet wissels altijd, dit houdt in dat ook al staan de wissels al in de goede stand, er toch vanuit koploper een schakelcommando wordt gestuurd, dit vertraagd de boel aanzienlijk,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 14 jun 2009 : 16:13:38
|
Peter,
Indien mogelijk de bekrachtingingstijd van je wissels omlaag brengen naar 50- 100ms. dat scheelt al meer dan de helft als dat je nu aan tijd hebt (250ms) Dat geldt ook voor je seinen, want KPL stuurt maar een opdracht tegelijk. Indien een of meerdere wissels het slecht doen kan je die eventueel apart in bekrachtigingstijd verhogen.
Zet wissels altijd is wel een oplossing maar volgens mij met bovenstaande tijden niet meer zo van invloed, maar het helpt wel in de het beperken van opdrachten en zodoende dus ook de bezetting van het uitgaande signaal.
Had dit vroeger ook en moet zeggen met 50ms voor seinen en wissels nooit geen problemen mee
Grtz Rob
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
rjr
Netherlands
144 Posts |
Geplaatst - 15 jun 2009 : 15:45:56
|
hoi,
In je jpg bestand zie ik ook het scherm van loging staan. Dit is ook een vertragende facter die niet nodig is. Zeker als dit ook nog naar file geschreven moet worden.
Groet, Roelco |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 22 jun 2009 : 11:57:27
|
Peter,
Hoe staan de zaken er nu voor?
Grtz Rob
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal |
|
|
Peter Landsweers
Netherlands
54 Posts |
Geplaatst - 22 jun 2009 : 13:26:56
|
Beste Rob, Roelco en Walter,
Bedankt voor jullie tips.
Ik heb de bekrachtigingstijden van wissels en seinen teruggebracht naar 50ms. Heb nog niet uitvoerig getest, maar lijkt al veel sneller/beter.
Ik rij graag met "zet wissels altijd" (zekerheid) en "communicatie logging aan" i.v.m. uitlezen van remmen/snelheid/doorrijden in stopsecties. Waar mogelijk "tune" ik dit graag, vandaar. Ik schrijf dit niet naar een bestand.
Laat jullie later weten hoe het gaat.
Groeten en bedankt, Peter
DCC + Intellibox + Koploper 6.6 + Loconet + Widescreen + NL Tijdperk IV-V = PLEZIER |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 22 jun 2009 : 16:41:01
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Peter Landsweers
Ik heb de bekrachtigingstijden van wissels en seinen teruggebracht naar 50ms. Heb nog niet uitvoerig getest, maar lijkt al veel sneller/beter.
Ik heb laatst een andere USB serieel converter op mijn Vista geprobeerd... effect koploper liep ongeveer 10X trager volgens systeemgegevens.... 88 cycli ipv 880... terug oude converter gezet. Probleem is dus niet altijd de computer...
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
|
Onderwerp |
|