Auteur |
Onderwerp |
|
WouterL
Netherlands
85 berichten |
Geplaatst - 02 mei 2009 : 20:29:36
|
Beste mensen, Ik probeer een loc met telexkoppeling te laten ontkoppelen, waarna hij moet omlopen. Ik heb diverse fora op dit onderwerp bestudeerd, maar ik kom er niet uit. Een en ander moet ingepast worden in een grotere baan, maar ik heb het kleine uitgewerkte voorbeeld bijgevoegd. Als dat nou eerst maar eens zou draaien, dan zal dat inpassen wel lukken. Groet, Wouter
(De baan waarin een en ander later ingepast moet worden, staat op www.twiceatonce.nl/modelbaan)
Download Attachment: omloopbergbaan.zip 2,41 KB
Na verwerking eerste reacties: versie 2 (hieronder) en 3 (met de oplossing; daar weer onder). Inmiddels is ook de hoofdbaan aangepast: op het scherm lijkt het goed te werken. Overigens (b)lijkt dit geen beginnersonderwerp, maar alleen een beginnersvraag. |
Bewerkt door WouterL op 04 mei 2009 13:07:45 |
|
C_Jabaaij
214 Posts |
Geplaatst - 02 mei 2009 : 20:48:13
|
Volgende week zaterdag 9 mei is er bij de HCCM in Bilthoven een Koploper inloopmorgen waar allerlei vragen over Koploper gesteld kunnen worden. Paul Haagsma is daar dan ook en zelf zal ik dan ook een demo laten zien over ontkoppelen, omlopen en weer aankoppelen. http://hccm-gg.hobby.nl/
Koos Jabaaij. |
|
|
WouterL
Netherlands
85 Posts |
Geplaatst - 02 mei 2009 : 22:57:07
|
Ok, ik heb een en ander veranderd: de trein rijdt in elk geval de route (nieuwe download). Nu nog het ontkoppelen: waar voer ik dat in? En hoe zorg ik dat de wagens netjes weer aankoppelen? Groet, Wouter
Download Attachment: omloopbergbaanv2.zip 2,41 KB |
|
|
WouterL
Netherlands
85 Posts |
Geplaatst - 03 mei 2009 : 22:24:15
|
Ik heb inmiddels via e-mail en een telefoongesprek hulp van Piet gehad en mijn vraag is nu beantwoord! Bijgaand de derde versie.
Aandachtspunten zijn onder meer: - onderhoud locomotieven: lengte opgeven (bv 18 cm) - onderhoud locomotieven > functies > 1 > telex + uitgebreid - onderhoud locomotieven > functies uitgebreid > onder 'telex: 'gestopt bij verplichte stop' 2s aan - onderhouden vaste treinroute: bekijk bij elk blok (er op gaan staan + wijzig) wat is ingevuld! - overzicht locomotieven > rijgedrag > treinlengte invoeren Met dank aan alle lezers , Wouter
Download Attachment: omloopbergbaanv3.zip 2,52 KB |
|
|
|
Onderwerp |
|