Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 733 / Bezoekers Vandaag: 11224
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 omlopen met telexkoppeling
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

WouterL

Netherlands
85 berichten

Geplaatst - 02 mei 2009 :  20:29:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van WouterL  Reageer met citaat
Beste mensen,
Ik probeer een loc met telexkoppeling te laten ontkoppelen, waarna hij moet omlopen. Ik heb diverse fora op dit onderwerp bestudeerd, maar ik kom er niet uit. Een en ander moet ingepast worden in een grotere baan, maar ik heb het kleine uitgewerkte voorbeeld bijgevoegd. Als dat nou eerst maar eens zou draaien, dan zal dat inpassen wel lukken.
Groet, Wouter

(De baan waarin een en ander later ingepast moet worden, staat op www.twiceatonce.nl/modelbaan)

Download Attachment: omloopbergbaan.zip
2,41 KB

Na verwerking eerste reacties: versie 2 (hieronder) en 3 (met de oplossing; daar weer onder).
Inmiddels is ook de hoofdbaan aangepast: op het scherm lijkt het goed te werken.
Overigens (b)lijkt dit geen beginnersonderwerp, maar alleen een beginnersvraag.

Bewerkt door WouterL op 04 mei 2009 13:07:45

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 02 mei 2009 :  20:48:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Volgende week zaterdag 9 mei is er bij de HCCM in Bilthoven een Koploper inloopmorgen waar allerlei vragen over Koploper gesteld kunnen worden. Paul Haagsma is daar dan ook en zelf zal ik dan ook een demo laten zien over ontkoppelen, omlopen en weer aankoppelen.
http://hccm-gg.hobby.nl/

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

WouterL

Netherlands
85 Posts

Geplaatst - 02 mei 2009 :  22:57:07  Toon profiel  Bezoek de homepagina van WouterL  Reageer met citaat
Ok, ik heb een en ander veranderd: de trein rijdt in elk geval de route (nieuwe download). Nu nog het ontkoppelen: waar voer ik dat in? En hoe zorg ik dat de wagens netjes weer aankoppelen?
Groet, Wouter


Download Attachment: omloopbergbaanv2.zip
2,41 KB
Ga naar bovenaan de pagina

WouterL

Netherlands
85 Posts

Geplaatst - 03 mei 2009 :  22:24:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van WouterL  Reageer met citaat
Ik heb inmiddels via e-mail en een telefoongesprek hulp van Piet gehad en mijn vraag is nu beantwoord! Bijgaand de derde versie.

Aandachtspunten zijn onder meer:
- onderhoud locomotieven: lengte opgeven (bv 18 cm)
- onderhoud locomotieven > functies > 1 > telex + uitgebreid
- onderhoud locomotieven > functies uitgebreid > onder 'telex: 'gestopt bij verplichte stop' 2s aan
- onderhouden vaste treinroute: bekijk bij elk blok (er op gaan staan + wijzig) wat is ingevuld!
- overzicht locomotieven > rijgedrag > treinlengte invoeren
Met dank aan alle lezers ,
Wouter



Download Attachment: omloopbergbaanv3.zip
2,52 KB
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina