Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 534 / Bezoekers Vandaag: 12335
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Wisselstraten tekenen lukt niet (meer)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kleton

198 berichten

Geplaatst - 28 mrt 2009 :  14:38:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Goedemiddag,
Op de normale manier zonder problemen heb ik in mijn baanplan (Handmatige- ) en gewone wisselstraten kunnen tekenen. Inclusief de wissels.
Allemaal gele lijntjes als ik ze kies in het pop up menu..Ik kan de wissels erin ook laten werken.
Door een mij onbekende oorzaak zie ik nu, dat bij het instellen van een handmatige route, alleen de wissels geel worden , de rest blijft gewoon zwart.
Als ik in het tekendeel van b.v. Handmatige routes ga proberen die zwarte lijntjes toch geel te krijgen, krijg ik de melding : Dit is lijn nr...zoveel " (OK)en geel worden ze dus niet.
In de handleiding kan ik hierover niets vinden, maar ik doe natuurlijk wat verkeerd.
Wie kan er wat over zeggen?
Vr Gr Peter Kleton

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2009 :  16:49:06  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Kleton


Als ik in het tekendeel van b.v. Handmatige routes ga proberen die zwarte lijntjes toch geel te krijgen, krijg ik de melding : Dit is lijn nr...zoveel " (OK)en geel worden ze dus niet.




En worden ze wel geel als je ze aanklikt bij programmeren handmatige wisselstraat , of alleen niet bij het uitvoeren ? Of bij geen van beide ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2009 :  20:13:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Theo,
Nee , ook niet bij het programmeren, de wissels die ik toen goed zette en selekteerde zijn nog steeds geel, maar de bijbehorende blokken krijg ik niet geel. Zowel handmatige als ''gewone ''wisselstraten niet.Koploper zegt dan Dit is lijn ... (Nr van de aangeklikte lijn )
Ik heb het bij mijn vorige baanplan een paar jaar geleden ook gehad, maar de oplossing voor dit probleem weet ik niet meer.
Gr. Peter
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2009 :  20:58:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Bij handmatige wisselstraten, maar ook bij het vast leggen van wisselstraten worden de blokken niet geel, dit gebeurd wel bij het ontwerpen.
Het blokicoon veranderd wel iets van uiterlijk. Alleen als een trein in het blok is wordt het blokicoon geel.
Wel moeten lijnen aan de bij behorende blokken woren gekoppeld.

Mvg Ab Boezerooij


Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2009 :  21:59:52  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ab en Theo ,
Ik heb zo net eens bij de Koplopercursus gekeken en toen zag ik dat ze daar in de animatie alleen de wissels geel maken. Ik maakte ook de aansluitende lijenen geel. Dat kan nog steeds, ik heb een test versie gemaakt in een nieuwe databaseen daar kan dat gewoon.Maar het is dus overbodige moeite.
De lijnen zijn idd aan de blokken gekoppeld.
Groetjes, Peter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina