Auteur |
Onderwerp |
|
Peter Kleton
198 berichten |
Geplaatst - 28 mrt 2009 : 14:38:46
|
Goedemiddag, Op de normale manier zonder problemen heb ik in mijn baanplan (Handmatige- ) en gewone wisselstraten kunnen tekenen. Inclusief de wissels. Allemaal gele lijntjes als ik ze kies in het pop up menu..Ik kan de wissels erin ook laten werken. Door een mij onbekende oorzaak zie ik nu, dat bij het instellen van een handmatige route, alleen de wissels geel worden , de rest blijft gewoon zwart. Als ik in het tekendeel van b.v. Handmatige routes ga proberen die zwarte lijntjes toch geel te krijgen, krijg ik de melding : Dit is lijn nr...zoveel " (OK)en geel worden ze dus niet. In de handleiding kan ik hierover niets vinden, maar ik doe natuurlijk wat verkeerd. Wie kan er wat over zeggen? Vr Gr Peter Kleton |
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 28 mrt 2009 : 16:49:06
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Peter Kleton
Als ik in het tekendeel van b.v. Handmatige routes ga proberen die zwarte lijntjes toch geel te krijgen, krijg ik de melding : Dit is lijn nr...zoveel " (OK)en geel worden ze dus niet.
En worden ze wel geel als je ze aanklikt bij programmeren handmatige wisselstraat , of alleen niet bij het uitvoeren ? Of bij geen van beide ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
Peter Kleton
198 Posts |
Geplaatst - 28 mrt 2009 : 20:13:06
|
Hallo Theo, Nee , ook niet bij het programmeren, de wissels die ik toen goed zette en selekteerde zijn nog steeds geel, maar de bijbehorende blokken krijg ik niet geel. Zowel handmatige als ''gewone ''wisselstraten niet.Koploper zegt dan Dit is lijn ... (Nr van de aangeklikte lijn ) Ik heb het bij mijn vorige baanplan een paar jaar geleden ook gehad, maar de oplossing voor dit probleem weet ik niet meer. Gr. Peter |
|
|
Agebe
Netherlands
402 Posts |
Geplaatst - 28 mrt 2009 : 20:58:08
|
Hallo Peter,
Bij handmatige wisselstraten, maar ook bij het vast leggen van wisselstraten worden de blokken niet geel, dit gebeurd wel bij het ontwerpen. Het blokicoon veranderd wel iets van uiterlijk. Alleen als een trein in het blok is wordt het blokicoon geel. Wel moeten lijnen aan de bij behorende blokken woren gekoppeld.
Mvg Ab Boezerooij
Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS) |
|
|
Peter Kleton
198 Posts |
Geplaatst - 28 mrt 2009 : 21:59:52
|
Hoi Ab en Theo , Ik heb zo net eens bij de Koplopercursus gekeken en toen zag ik dat ze daar in de animatie alleen de wissels geel maken. Ik maakte ook de aansluitende lijenen geel. Dat kan nog steeds, ik heb een test versie gemaakt in een nieuwe databaseen daar kan dat gewoon.Maar het is dus overbodige moeite. De lijnen zijn idd aan de blokken gekoppeld. Groetjes, Peter |
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|