Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 494 / Bezoekers Vandaag: 12257
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Baan tekenen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Jan10

Netherlands
31 berichten

Geplaatst - 25 mrt 2009 :  19:17:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Ben pas begonnen met Koploper en wilde graag m'n baan gaan tekenen maar het volgende doet zich voor.Geklikt op onderhouden,baandefinities,baanontwerp en dan het teken icoontje.Dan komt er wel een getekend plan op het scherm maar hoe krijg ik 'n leeg tableau?Heb wel problemen gehad met downloaden van Winzip want de versie 12 is niet gratis.
Vr.Gr.Jan.

Bewerkt door Jan10 op 25 mrt 2009 20:25:29

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2009 :  20:13:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Jan,

Wat bedoel je met een laag tableau? Als je ermee bedoelt een niveau 1, 2 of 3 net als bij een modelspoorbaan dan kun je extra tabbladen aanbrengen. Dat doe je als je in Onderhouden -> baanoverzicht bent en dan klik je op het tabblad beneden met de rechtermuisknop en selecteert nieuw tabblad. Overigens moet je je afvragen of het praktisch is, persoonlijk zie ik liefst zoveel mogelijk op een blad. Als je bedoelt hoe je het tekenveld groter moet maken: teken gewoon door tot je bij dr rand komt en dan wijzigt het formaat zich vanzelf.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

Jan10

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2009 :  20:27:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Tom,
Beetje dom van mij om het bericht niet goed na te lezen,maar ik bedoelde leeg tableau.
Gr Jan
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2009 :  20:44:37  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan10

Hallo Tom,
Beetje dom van mij om het bericht niet goed na te lezen,maar ik bedoelde leeg tableau.
Gr Jan



Jan,

Ach je hebt je antwoord hè. Het is wel wijs om te klikken op Help en dan Help actief window. Dan word je in alles geholpen met diverse hints.



Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

Thurbo

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 25 mrt 2009 :  20:49:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Het baanplan wat jij ziet zal waarschijnlijk de demobaan zijn. Je moet dus een nieuwe database aanmaken voor jouw eigen baanplan. Dan pas krijg je een leeg veld.

Dat vind je onder het kopje algemeen.

Ik ben zelf ook pas begonnen en heb heel veel gehad aan de tip die in de post hierboven ook al gegeven is. Wanneer je niet precies weet waar een functie voor is of voor dient klik hem dan een keer aan en druk op F1 op je toetsenbord. Dan verschijnt er een helpfile in een minivenster met uitleg waar een functie of knop in koploper voor bedoeld is en of wat je ermee kunt.

Succes

Arthur.

Bewerkt door Thurbo op 25 mrt 2009 20:50:26
Ga naar bovenaan de pagina

Jan10

Netherlands
31 Posts

Geplaatst - 27 mrt 2009 :  20:23:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Heren bedankt voor de tips.Wel 'n beetje late reactie mijnerzijds maar ben bij onze zoon aan het klussen.Begint een skateshop in deze moeilijke tijd voor het midden en kleinbedrijf.Dus vader kan aan de slag.Om terug te komen op het tekenen van mijn baan is het geheel nieuw voor mij.Ben er wel achter om de rails te tekenen maar als het gaat om de wissels wordt het toch weer zoeken.Heb altijd met PC-Trein gewerkt en dat was toch weer anders.Je kon alle symbolen in de tekening plaatsen en dan later benoemen.Bij Koploper gaat dat weer anders,dus moet ik dat weer even uitvissen.
Gr.Jan
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina