Ik gebruik een marklin 66045 delta booster samen met mrdirect en koploper. Via Mrdirect kan ik een schakeldecoder definieren (adres 17..20) die ik wil gebruiken om seinen aan te sturen. Echter in koploper kan ik bij digitale onderdelen enkel bezetmelders en wisseldecoders selecteren. Hoe kan ik deze schakeldecoder doen werken via koploper en hoe stel ik het adres in. Om mrdirect met koploper te gebruiken samen met een marklin delta heb ik het marklin/IB digitaal systeem geselekteerd.
In koploper heb ik de schakeldecoder idd als wisseldecoder ingesteld. Ik had al een wisseldecoder dus dat worden dan blijkbaar automatisch de adressen 5..8. Dit adres is geprogrammeerd is de SA-DEC-4-MM. Echter het schakelen lukt maar niet. Bij het testprogramma lukt het soms eens een keer. ik heb de schakeling al verschillende maal na gekeken eb kan geen oorzaak vinden. De spanningen die op de decoder toe komen zijn ok. Ik gebruik geen marklin 6051 of IB, aangezien ik via mrdirect alles doe. Echter ik begin me af te vragen of dit wel een goed idee is. Via mrdirect schakelt de decoder ook soms wel maar meer niet.
Ik heb alles eens herbekeken op de schakeldecoder. Je moet immers opletten als je een IC in zijn voetje stopt dat er geen pin ombuigt. Welnu al wat meot werken werkt nu. Heb zelfs mijn marklin hobbyseinen kunnen aansluiten. Nu alles werkt kan ik verder bouwen en alles zonder IB of Marklin Central Station.