Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 438 / Bezoekers Vandaag: 14667
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 2e vervolgblok treinlengte tekort, toch vertrekt trein
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Thurbo

Netherlands
16 berichten

Geplaatst - 23 mrt 2009 :  13:14:05  Toon profiel  Reageer met citaat


Dit is mijn situatie op dit moment (zie screenshot). Links staat in blok 2 een trein met de lengte van 85 cm. Rechts staat een trein in blok 4 en houdt dit blok dus bezet. Niks mis mee, zou je denken, dan kan de trein ook uitwijken naar blok 5 maar dat blok heeft een maximale lengte van 75cm. Ook dat is geen probleem want dat geeft KL ook netjes aan dat dat blok te kort is voor de trein. Blok 4 daar past de trein wel in kwa lengte (=85cm).

Nu komt het probleem, de trein uit blok 2 vertrekt wel maar stopt dan in blok 3 (in het midden) en dan heb ik dus een soort van dead lock. De ene trein staat te wachten op de andere.

Hoe kan ik instellen dat wanneer er een trein vertrekt uit blok 1 of 2 dat die dus niet alleen blok 3 maar ook blok 4 en 5 nakijkt of die daar wel in past kwa lengte?

Ik heb al geprobeerd in 'blokken onderhouden' met de optie dead lock dat die een spoor vrij moet hebben, maar geen resultaat, de trein vertrekt nog steeds uit blok 1 of 2.
Ook heb ik geprobeerd in te stellen in blok 3 dat het een ander nr is voor de eenrichtingsgroep, maar geen resultaat.
En ik heb ook geprobeerd om extra blokken te reserveren bij 'instellingen database / seinen' maar kwa treinlengte/ bloklengte merk ik niet dat KL dan de reservering bekijkt of het mogelijk is of een trein in een blok past.

Hopelijk kan iemand me hiermee mee helpen

Gr Arthur.

Hierbij mijn pendelbaan.

Download Attachment: Pendelbaan.bck
24,83 KB
Download Attachment: ScreenShot084.jpg
141,17 KB

Wim Romijn

Netherlands
1008 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2009 :  14:24:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Arthur,

De simpelste oplossing is bij de variabele route een stopverbod te zetten in blok 3.
Dan wordt er namelijk over blok 3 gekeken waar hij wel in past.

Mvtgr,

Wim Romijn.
H0 gelijkstroom
Ga naar bovenaan de pagina

Thurbo

Netherlands
16 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2009 :  16:51:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Dank u, dat was de gouden tip waar ik naar zocht. Nu blijft die netjes wachten tot het juiste blok (kwa treinlengte/bloklengte) vrij is.
Ik heb nu een variabele route ingesteld met een stopverbod op blok 3 en dan bij de stamgegegvens is die geldig voor 'alle' rijwindows.
Nu kijkt de machinist(KL) dus wel een blok verder dan zijn neus lang is
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina