Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 457 / Bezoekers Vandaag: 14686
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Pendelroute
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

okeesie

Netherlands
69 berichten

Geplaatst - 15 mrt 2009 :  17:55:58  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo wie kan mij verder helpen
Ik heb mijn blokken bijgewerkt maar nu kom ik bij het testen de volgende probleemen tegen vanuit blok 27 mag ik blok 28 niet in het altenatief van de blokken 29 30 32 word ook niet gekozen dus ggen toegang naar het kopstation. plaats ik een trein in de blokken 28 29 30 32 dan verlaat de trein het station maar gaat in blok 35 niet verder als ik opnieuw het startteken geef automatisch rijde gaat de loc verder
wat heb ik verkeerd ingevuld????
bij voorbaat hartelijk dank
toegevoegd baanontwerp
Mvrg C kocken

Download Attachment: Hoofdbaan2.bck
92,74 KB

020552

hubertus

Netherlands
1958 Posts

Geplaatst - 15 mrt 2009 :  18:11:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Je moet in deeigenschappen van blok 27 de vinkjes bij keer loc weghalen. In blok 34 trouwens ook. In beide blokken hoeft niet gekeerd te worden voor het bereiken van de vervolgblokken.
Als je dat doet kun je in ieder geval de citypendel laten rijden (daarmee in test geprobeerd).

Nog een aanvullende opmerking/vraag. Door deze vinkjes kan het bij jou nooit automatisch goed rijden. Is het dan wel slim om al met vaste routes aan de slag te gaan?
Ik zou eerst zorgen dat het automatisch goed rijdt voor je met dit soor verfijningen gaat werken.

groet, Huub


aanpassing: aanvullende opmerking

Bewerkt door hubertus op 15 mrt 2009 18:15:28
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 15 mrt 2009 :  18:23:13  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Kees,

het probleem van de vaste route is mij niet duidelijk, echter alleen als treinstel gedefinieerde treinstellen kunnen deze route rijden?

Je geeft in de vaste route aan dat een trein van blok 27 naar 28 mag met de alternatieve blokken naast blok 28 de blokken 29, 30 en 32, op zich niks mis mee.

Ik blok 35 staat een onterechte keeropdracht richting blok 14, als je in onderhouden blokken, eigenschappen blok 35 het vinkje keer loc weghaalt rijdt de trein wel verder,

Onderhouden wisselstraten in onderhouden baandefinities baanontwerp vragen nog wel de nodige aandacht, de treinen kunnen een andere kant oprijden dan koploper verwacht met alle gevolgen vandien.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1

Bewerkt door Wissels op 15 mrt 2009 18:30:59
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 15 mrt 2009 :  18:38:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Huub ik heb gedaan wat je hebt opgegeven en in het testprogram werkt het nu allemaal, ga het vanavond op de baan proberen
Alvast bedankt
Kees

020552
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 15 mrt 2009 :  18:44:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter de blokken 29 en 30 zijn niet doorlopend en hebben met de grote baan niets te maken op die baan loopt tot op heden alle goed alls op variable route alleen de pendelroute wil ik een vaste route geven.
Ik ga nog even in je testbaan kijken dommer zal ik er zeker niet van worden
Bedankt Kees

020552
Ga naar bovenaan de pagina

okeesie

Netherlands
69 Posts

Geplaatst - 15 mrt 2009 :  18:50:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter waar kan ik je testbaan downloaden
Kees

020552
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina