Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 568 / Bezoekers Vandaag: 12510
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Ben ik te lui, of is er een oplossing...?
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Markos

Netherlands
83 berichten

Geplaatst - 08 mrt 2009 :  21:41:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
Ik vraag me af hoe ik al mijn loks zo snelmogelijk krijg afgesteld met dezefde uitgebreide functies

Ik wil dat mijn loks stil zijn als ze het schaduwstation inrijden en het geluid (rijdend) weer aanzetten net voordat ze de tunnel weer uitrijden.
Je kunt dat prima instellen, maar dat moet voor iedere lok apart, en vervolgens ook nog per blok met alle mogelijke blokken waar de lok vandaan komt.

Stiekum is dat best veel werk, en vraag me af of er een eenvoudigere manier is....

Groeten

Marco
www.trainman.eu

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 08 mrt 2009 :  21:44:44  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Marco,

kijk is in aanvulling blokgegevens, een vinkje aanzetten en klaar ........

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 08 mrt 2009 :  22:22:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Ook moet de loc functie wel als geluidsfunctie zijn gedefinieerd en je moet minimaal versie 6.6 hebben.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Markos

Netherlands
83 Posts

Geplaatst - 08 mrt 2009 :  22:35:04  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
hoi Walter,

bedankt voor de tip!
Ik neem aan dat die geschakeld worden op de eerste melder om uit te gaan, maar wanneer gaat het dan weer aan?
Als hij in het volgede blok komt? want dat is dan helaas te laat....

Marco
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  06:58:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Marco,

Klopt want je schakelt het uit per blok en Koploper weet pas dat een trein uit een blok is bij de eerste melder van het volgende blok.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Eenerspoor

Netherlands
161 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  09:28:14  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT

Marco,

Klopt want je schakelt het uit per blok en Koploper weet pas dat een trein uit een blok is bij de eerste melder van het volgende blok.

Mvg,
Paul.



Beste Paul,

En als hij nou een melderin zijn baan bouwt precies daar waar het geluid weer aan moet? Of kan dat niet?

Groeten,

Henk

Koploperdebutant; H0 2-rail; ECoS; MDF-rijder;
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  09:42:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Henk,

In de aangedragen oplossing van Walter niet of op de melder die jij wil toevoegen moet het volgende blok starten.
Andere mogelijkheid (maar dan moet je alles per loc vastleggen) is uitgebreide functieaansturing.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Markos

Netherlands
83 Posts

Geplaatst - 09 mrt 2009 :  18:23:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Markos  Reageer met citaat
Heren,

Ik dacht dit (schaduwstation) het makkelijkste te omschrijven was.
hier zijn al functies voor, die ik vanavond eens zal uitproberen...

Ik stelde deze vraag ook omdat ik bv bij vertrek op het station achtereenvolgens:
* een omroep bericht
* vertrekfluit van conducteur
* sluiten van deuren
* pas daarna daadwerkelijk de lok wil laten wegrijden, maar al wel een poosje zijn motor aan heeft staan.

Als ik nu kijk naar uitgebreide functies, wanneer kan ik die dan het beste plannen?
Als ik zo de help 6.6 file bekijk lijkt het me dat ik de lok een dusdanige optrekvertraging geven dat ik dit allemaal kan afspelen op "lok vertrekt (gewenst)" met steeds :aan na 2 sec, aan na 4sec, aan na 10 sec?

Denk dat ik nog even bezig ben vanavond

Groeten

marco
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina