Auteur |
Onderwerp |
|
firemenx
Belgium
13 berichten |
Geplaatst - 22 feb 2009 : 01:19:30
|
Hallo,
Ik ben dus nieuw op het forum, ik ben reeds lange tijd verzamelaar van treinen, onlangs heb ik m'n ecos op de pc aangesloten en ben ik begonnen met koploper. Heeft een beetje geduurd, maar vanalles ingegeven, waaronder een ovaal in 3 blokken gedeeld. Nu rijdt alles goed, bezetmeldingen, remmen, maar dit was in 1 richting. Nu heb ik geprobeerd om het ook in 2 richtingen te laten functioneren, maar helaas, het wil niet mee. Ik heb bij onderhouden blokken alles in 2 richtingen veranderd, bij eigenschappen heb ik de richtingen en bezetmeldingen ingegeven. Totdaar ging alles goed, maar wanneer ik dan probeerde automatisch te gaan rijden kon ik dit niet activeren dmv het blauwe pijltje in het window van de loc. Kan er mij iemand een beetje helpen aub, het is nog allemaal nieuw en het is veel waar je moet rekening mee houden. Heb m'n database bijgevoegd, deze is nog niet aangepast aan de 2 richtingen, indien deze ook van doen is laat het me weten. Alvast op voorhand bedankt voor de hulp, Benedikt.
Download Attachment: Testbaan.bck 11,05 KB |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 22 feb 2009 : 07:32:37
|
Hallo Benedikt,
het klopt dat bij rijden in 2 richtingen het blauwe pijltje niet wordt aangegeven, immers er zijn nu meer mogelijkheden.
Om een trein te laten starten, sleep een trein van het ene naar het naastgelegen blok op het koploperscherm, de rijweg wordt gelegd, en de trein begint te rijden,
Succes, met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
firemenx
Belgium
13 Posts |
Geplaatst - 22 feb 2009 : 15:41:45
|
Bedankt Walter,
Het lukt nu perfect om de loc's van richting te laten veranderen met de juiste instellingen in rijden volgens bestemming. Dit is een prachtig programma en het is al even prachtig om dit forum te kunnen gebruiken. Nogmaals bedankt en tot de volgende misschien.
Mvg, Benedikt.
|
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|