Ik heb alle lengtes van de blokken en de lengtes van de treinen ingevoerd. Toch krijg ik bijvoorbeeld bij een blok van 250 cm. met een trein van 125 cm. de melding te lang voor blok ... Als ik de blok lengte op 999 cm. zet werkt het prima. Ik heb zitten zoeken wat ik fout ingesteld heb maar kan het niet vinden.
Ik heb alle lengtes van de blokken en de lengtes van de treinen ingevoerd. Toch krijg ik bijvoorbeeld bij een blok van 250 cm. met een trein van 125 cm. de melding te lang voor blok ... Als ik de blok lengte op 999 cm. zet werkt het prima. Ik heb zitten zoeken wat ik fout ingesteld heb maar kan het niet vinden.
Misschien domme opmerking... maar staat loklengte niet te lang, die wordt samengeteld met treinlengte en dan wordt er vergeleken...
de lengte van de trein wordt uit 2 invoeren opgeteld, in onderhouden locomotieven vul je de lengte van de locomotief in bv. 20 cm. en in je locwindow vul je de treinlengte in van de wagons bv. 105 cm. Gezamelijk geeft dit de totale lengte van 125 cm. Als je beide gegevens hebt ingesteld heb je kans dat je trein net te lang is.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1