Auteur |
Onderwerp |
|
herbertdebruin
Netherlands
42 berichten |
Geplaatst - 25 jan 2009 : 20:19:41
|
Hallo modelspoorders,
Ik heb nu een jaar proefgedraaid maar wil nog wat bezetmelders bijplaatsen, is dat geen probleem of moet ik ergens rekening mee houden?
MvGr Herbert de Bruin
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 25 jan 2009 : 21:22:10
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door herbertdebruin
Hallo modelspoorders,
Ik heb nu een jaar proefgedraaid maar wil nog wat bezetmelders bijplaatsen, is dat geen probleem of moet ik ergens rekening mee houden?
Niet echt , maar wat wil je met die bijkomende bezetmelders bereiken ?
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
bartjemestrom
Netherlands
50 Posts |
Geplaatst - 25 jan 2009 : 21:22:27
|
Volgens mij hoef je de bezetmelders in Koploper in te geven in een (nieuw) blok.
Met vriendelijke groet,
Bart Mestrom |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 25 jan 2009 : 21:28:34
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door bartjemestrom
Volgens mij hoef je de bezetmelders in Koploper in te geven in een (nieuw) blok.
Je kan een blok met twee bezetmelders rustig uitbreiden tot een blok met 6 of 7 bezetmelders....voor bv. extra stopplaats en allerhande "toeters en bellen", lengtemetingen enzo. Je kan ook bezetmelders maken in wisselstraten "tussen blokken" en die gebruiken om treinen "aan te kondigen" voor een bepaald blok.
Theo vanop de heide. N+SX+kpl+kplRsd |
|
|
herbertdebruin
Netherlands
42 Posts |
Geplaatst - 25 jan 2009 : 21:37:57
|
Bart/Theo,
Ik wil in een bestaand blok een bezetmeldpunt extra plaatsen ivm korte treinen bijv. een railbus kan dat of moet ik dan alles opnieuw invoeren ik hoop dat ik duidelijk genoeg ben.
Mvg Herbert |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 25 jan 2009 : 21:55:38
|
Hallo Herbert,
Zoals Theo zegt, kan dat eenvoudig. Die bezetmelder krijgt natuurlijk een bepaald nummer en dat geef je op bij "Onderhouden Blokken". Het is geen enkel probleem als je bijvoorbeeld eerst bezetmelders 1.10 en 1.11 in een blok hebt als bezetmelder en daar vervolgens de bezetmelders 4.13, 5.01 aan toevoegt (als voorbeeld). Als je vervolgens alles ook alles maar netjes aanpast. Als je wilt kun je alle bezetmelders ook nog hernummeren. Succes ermee.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
Bewerkt door phdirk op 25 jan 2009 21:57:52 |
|
|
herbertdebruin
Netherlands
42 Posts |
Geplaatst - 25 jan 2009 : 22:04:44
|
Allen,
Heel duidelijk de antwoorden, hier kan ik wat mee bedankt voor jullie reactie.
Mvg Herbert de Bruin |
|
|
|
Onderwerp |
|