Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 92 / Bezoekers Vandaag: 1689
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Snelheid en remmen in blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

sjoef

Netherlands
94 berichten

Geplaatst - 25 jan 2009 :  14:33:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen, ik ben eea aan het testen om de techniek en koploper beter onder de knie te krijgen. Maar ik puzzel al een tijdje over het volgende. Ik wil graag een trein van het type "stoptrein" 1 rondje laten maken en dan laten stoppen in 1 van de 4 opstelblokken, en dan na bijv 30 seconden weer te laten rijden. Om te voorkomen dat de trein te ver door gaat wil ik de snelheid van de trein in die opstelblokken verlagen. Nu gebeurt het nogal eens dat de trein een willekeurig blok op gaat en dan gewoon door gaat in plaats van te stoppen. Zijn mijn melders niet betrouwbaar of doe ik iets verkeerd?

Jos

Download Attachment: 2009121162141.bck
23,79 KB

ps ik rij (nog) niet geijkt.

Bewerkt door sjoef op 25 jan 2009 14:36:51

sein

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 25 jan 2009 :  16:19:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jos,
Allereerst zulje in alle blokken de rij volgorde goed moeten instellen je heb de helft maar ingevuld.
Dan zul je moeten aan geven voor jou stoptrein in onderhoud blokken waar de trein moet stoppen.
Groetjes Bert

Bert Fleischmann Twin-center Koploper HO
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 25 jan 2009 :  16:35:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert, wat bedoel je met rij volgorde? Ik kan dat in de helpfile niet terug vinden.

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 25 jan 2009 :  16:38:54  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door sjoef

Bert, wat bedoel je met rij volgorde? Ik kan dat in de helpfile niet terug vinden.




In elk blok moet je invullen in welke "juiste"volgorde de bezetmelders zullen bezet worden..die punten zijn de "ogen" van koploper , anders weet die niet waar uw trein is....

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 25 jan 2009 :  16:45:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Ah...op die fiets. Ik maak op dit moment alleen nog maar gebruik van de blokken 1,4,5,6,7 en 18. En die zijn, volgens mij ingevuld. De rest doet (nog) even niet mee. Vandaar dat nog niet alles is ingevuld.

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

sein

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 25 jan 2009 :  17:30:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jos,
Je moet in eigenschappen van de blokken kenbaar maken dat je daar wil stoppen.Bij de blokken bezetmelders heb je de mogelijkheid van stopplaats.
Mvg. Bert

Bert, Fleischmann, Twin-center, Koploper, HO
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 25 jan 2009 :  18:09:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Bert, je bent me net voor. Ik had dat inmiddels ontdekt en wilde het al melden op het forum. Dat werkt perfect. Het enige wat nu nog mis gaat is dat ik in de opstelblokken zeg dat de snelheid gemiddeld moet zijn. Als de trein vertrekt gaat hij ook op het volgende blok (18) met gemiddelde snelheid rijden. Ik ga zelf ook nog even puzzelen maar iemand het antwoord al weet hoor ik het graag

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 25 jan 2009 :  22:04:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Jos,

Allereerst dank voor je dankbetuiging in het andere draadje. Ik doe het met alle plezier, omdat ik er zelf ook veel van leer.
Voor wat betreft de snelheden in opstelblokken:
Die regel ik in "aanvulling blokgegevens" door daar een maximum snelheid in te te stellen. Je kunt dan een trein heel langzaam in een opstelspoor laten rijden. Hij vertrekt dan ook met die snelheid, maar zal gaan optrekken, zodra de lok het blok uit is. Met "doorrijden in cm" kun je dan de trein ook nog heel mooi neerzetten. Succes ermee.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 25 jan 2009 :  22:21:39  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk, ik ga hier mee stoeien. Bedankt.

Jos
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina