Auteur |
Onderwerp |
|
phdirk
Netherlands
2568 berichten |
Geplaatst - 12 jan 2009 : 21:57:45
|
Ik heb nu in de stuurstand van mijn Lima Koploper ook een (motorloze) decoder ingebouwd (ESU Locpilot functiedecoder). In het motorrijtuig zit een Lenz Gold decoder. In het motorrijtuig is de binnenverlichting gekoppeld aan F1. In het stuurstandrijtuig is de binnenverlichting (samen met de verlichting in het tussenrijtuig) ook gekoppeld aan F1. Dat staat zowel bij het onderhouden stuurstand, als in onderhouden loc bij stuurstand. Afzonderlijk werkt het prima en zijn beide verlichtingen goed te schakelen. Wat ik echter ook probeer, ik krijg beide functies niet zo gekoppeld dat ze vanuit het motorrijtuig (de loc) worden aangestuurd. Het motorrijtuig heeft decoderadres 12 (virtueel 4012) en het stuurstandrijtuig heeft decoderadres 13(virtueel 9012). Ik heb al allerlei combinaties geprobeerd, maar het de verlichting blijft afzonderlijk aan en uit gaan. Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Alvast bedankt voor het meedenken.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 12 jan 2009 : 22:26:13
|
Dirk,
Heb je in het rijwindow deze functies ook geactiveerd?
Grtz Rob
TC / DCC - N Spoor - Koploper -tijdperk V/VI Duits |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 12 jan 2009 : 23:01:08
|
Hallo Dirk,
maak een stuurstand aan, koppel deze aan de koploper. Maak van de binnenverlichting van je motorbak van de koploper de functie uitgebreidt aan, koppel deze in het tabblad functie uitgebreidt 2 = f1 loc aan de vervolgfunctie 2 = f1 stuurstand van het stuurstandrijtuig, vergeet hierbij niet een vinkje te zetten bij stuurstand, naar mijn mening moet dit werken,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
santhe
Netherlands
212 Posts |
Geplaatst - 13 jan 2009 : 21:11:08
|
Hallo Dirk,
Ik heb het zo gedaan: Bij 'Onderhouden stuurstandrijtuigen' het 'Adres' opgeven en 'Licht aansturen' aanvinken, meer niet. Verder bij 'Onderhouden locomotieven' bij 'Functies' zowel bij 'Locomotief' als bij 'Stuurstandrijtuig' het eerste vakje invullen en uiteraard 'Functie aansturen' aanvinken. Ik heb gekozen voor 'Uitgebreid' omdat ik daar meer schakelmogelijkheden heb. Het werkt hier perfect.
Theo. |
|
|
phdirk
Netherlands
2568 Posts |
Geplaatst - 13 jan 2009 : 21:47:30
|
Hallo Rob, Walter en Theo,
Het werkt. Mijn denkfout zat bij het al dan niet automatisch rijden. Omdat de Koploper nog in opbouw is, stond hij nog "handmatig" op de baan. Dat werkte niet. Ik heb hem nu even in het automatische treinenverkeer opgenomen en dat gaat het perfect. Bedankt voor het meedenken en de tips.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
|
Onderwerp |
|