Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 393 / Bezoekers Vandaag: 6641
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 668
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Koppeling functies stuurstand
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

phdirk

Netherlands
2556 berichten

Geplaatst - 12 jan 2009 :  21:57:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb nu in de stuurstand van mijn Lima Koploper ook een (motorloze) decoder ingebouwd (ESU Locpilot functiedecoder). In het motorrijtuig zit een Lenz Gold decoder. In het motorrijtuig is de binnenverlichting gekoppeld aan F1. In het stuurstandrijtuig is de binnenverlichting (samen met de verlichting in het tussenrijtuig) ook gekoppeld aan F1. Dat staat zowel bij het onderhouden stuurstand, als in onderhouden loc bij stuurstand. Afzonderlijk werkt het prima en zijn beide verlichtingen goed te schakelen.
Wat ik echter ook probeer, ik krijg beide functies niet zo gekoppeld dat ze vanuit het motorrijtuig (de loc) worden aangestuurd. Het motorrijtuig heeft decoderadres 12 (virtueel 4012) en het stuurstandrijtuig heeft decoderadres 13(virtueel 9012). Ik heb al allerlei combinaties geprobeerd, maar het de verlichting blijft afzonderlijk aan en uit gaan. Heeft iemand een idee wat ik over het hoofd zie? Alvast bedankt voor het meedenken.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 12 jan 2009 :  22:26:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Dirk,

Heb je in het rijwindow deze functies ook geactiveerd?



Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper -tijdperk V/VI Duits
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 12 jan 2009 :  23:01:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

maak een stuurstand aan, koppel deze aan de koploper.
Maak van de binnenverlichting van je motorbak van de koploper de functie uitgebreidt aan, koppel deze in het tabblad functie uitgebreidt 2 = f1 loc aan de vervolgfunctie 2 = f1 stuurstand van het stuurstandrijtuig, vergeet hierbij niet een vinkje te zetten bij stuurstand, naar mijn mening moet dit werken,

met vriendelijke groet,

Walter




Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 13 jan 2009 :  21:11:08  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

Ik heb het zo gedaan: Bij 'Onderhouden stuurstandrijtuigen' het 'Adres' opgeven en 'Licht aansturen' aanvinken, meer niet. Verder bij 'Onderhouden locomotieven' bij 'Functies' zowel bij 'Locomotief' als bij 'Stuurstandrijtuig' het eerste vakje invullen en uiteraard 'Functie aansturen' aanvinken. Ik heb gekozen voor 'Uitgebreid' omdat ik daar meer schakelmogelijkheden heb. Het werkt hier perfect.

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 13 jan 2009 :  21:47:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rob, Walter en Theo,

Het werkt. Mijn denkfout zat bij het al dan niet automatisch rijden. Omdat de Koploper nog in opbouw is, stond hij nog "handmatig" op de baan. Dat werkte niet. Ik heb hem nu even in het automatische treinenverkeer opgenomen en dat gaat het perfect. Bedankt voor het meedenken en de tips.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina