Auteur |
Onderwerp |
|
JackvdW
Netherlands
348 berichten |
Geplaatst - 09 jan 2009 : 21:14:35
|
Hallo koplopers,
Ik heb een idee voor een handige toevoeging.
Het is een broertje van de wel/geen bovenleiding en ik noem hem maar even "Minimum radius in blok".
Bij de blok gegevens geeft je op wat de minimum radius is die in een blok zit. Bij de meeste types rails loopt dit van 1 tot 6 maar de praktijk is dat de krappe R1 en R2 niet door alle locomotieven kunnen worden bereden. Als je nu bij een Loc kunt aangeven wat zijn minimum boogstraal is heb je de mogelijkheid om te voorkomen dat zo'n grote stomer op te krappe bogen komt. Ik zie ook meteen de haken en ogen namelijk de (rechte) blokken ervoor en er achter tussen 2 wisselstraten zul je ook de minimumradius mee moeten geven anders zou de trein niet verder kunnen als je bij een te krappe boog komt. Maar is dit één keer ingevuld en koop je een nieuwe lok dan gaat het wel gewoon in 1 keer goed en hoef je niet weer uit te zoeken in welke blokken hij niet mag komen. Ik zou zeggen schiet er maar op, daarvoor is het een idee....
Groeten Jack.
|
Bewerkt door JackvdW op 09 jan 2009 21:17:28 |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 09 jan 2009 : 21:56:01
|
Hallo Jack,
dit is toch makkelijk met koploper te realiseren, ga naar variabele routes en vul in stamgegevens de blokken in met de te scherpe bochten, koppel dit aan bijvoorbeeld treintype, maak voor de grote stoomlocs een treintype aan, aan dit treintype wordt dan weer de uitsluitingen in de variabele route gekoppeld,
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 09 jan 2009 : 23:20:34
|
Jack,
Nog meer vinkjes en instellingen? Ik lig niet in de start blokken om dit voor elkaar te maken. Ik ga meer voor de oplossing van Walter.
Mvg, Paul. |
|
|
JackvdW
Netherlands
348 Posts |
Geplaatst - 10 jan 2009 : 02:11:13
|
Hallo Walter en Paul,
Dat geeft inderdaad het zelfde resultaat. Zo had ik nog niet nagedacht over de treintypes. Gaan we doen zo. Bedankt voor het meedenken,
Groet Jack.
|
|
|
|
Onderwerp |
|