Hallo Forum leden ik heb een probleem dat ik in blok 14 de trein niet op de juiste plaats kan laten stoppen alle treinen stoppen goed allen op de laatste melder 107 ik had graag dat de treinen stoppen op melder 501. er rijden 5 treinen probleemloos alleen het stoppen bij station blok 14 wat doe ik fout. alvast bedankt Bert. ps database bijgevoegd.
Treinen die daar kunnen stoppen moeten korter dan 15, 20 en 25cm zijn. Al jouw treinen zijn langer dus er zal er niet één stoppen. Zie de treinlengte in Rijwindow.
Hallo theo, Alvast bedankt voor je reactie.De treinen zijn niet langer het is nog in opbouw dus alleen de trein zelf maar hang ik er wagon's achter van bv. 1 mtr. dan stoppen ze ook op de laaste melder ik heb van alles geprobeerd maar het wil niet lukken
Voorbeeldje: Neem de BR 204. Dit is de kortste trein die er is. In onderhouden Locomotieven => 11,5 cm. In het Rijwindow => 13 cm (dit is er bij) Totaal (afgerond) => 25 cm. Alleen als deze trein uit blok 21 komt zou die op 5.01 moeten stoppen. Alle andere treinen zullen er nooit stoppen.
Fijn dat het nu werkt. Ik vul in het rijwindow altijd alléén de totale wagon-lengte in. En dat gaat bij mij altijd goed. De locomotief-lengte staat in onderhouden locomotieven. Koploper doet de rest.