Auteur |
Onderwerp |
|
Frank Boeree
Netherlands
1 bericht |
Geplaatst - 31 aug 2008 : 16:35:23
|
Beste forumleden,
Ik ben een absolute beginner maar ik heb nu al een heel aantal uren achter de pc met koploper en mijn ecos gezeten om het baanontwerp in orde te krijgen. En ja, ik heb de online cursus gedaan. Waar ik constant tegenaan loop is dat ik de wisselstanden niet overeenkomstig de standen in de ecos krijg. Ik heb twee horizontale wissels in een eenvoudig ovaal met een inhaalspoor. Ik heb al een aantal keren de wissels verwijderd en weer opnieuw toegevoegd, ik gebruik de normale wisselsymbolen die bovenaan de lijst staan, geef de wissels een nummer en ja hoor, ze schakelen precies tegenovergesteld. De optie "fout aangesloten" werkt niet in combinatie met een ecos. Er is al een draadje binnen het forum hierover maar geen oplossing. Waarschijnlijk kijk ik of iets over het hoofd of wat dan ook maar ik kan het niet vinden. Heren, graag uw hulp.
Met vriendelijke groet,
Frank Boerée
Mvrgr Frank |
|
phdirk
Netherlands
2570 Posts |
Geplaatst - 31 aug 2008 : 17:38:24
|
Hoi Frank,
Misschien een volstrekt overbodige opmerking, maar soms zijn deze details wel van belang. Heb je je gerealiseerd dat in het baanontwerp van Koploper het zwarte pootje van de wissel de actieve poot is en het groene pootje het niet actieve stuk. Het zwarte gedeelte van de wissel geeft dus de stand aan.
Met beste groeten Dirk HO=TC |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 31 aug 2008 : 21:39:09
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door Frank Boeree
Beste forumleden,
tegenovergesteld. De optie "fout aangesloten" werkt niet in combinatie met een ecos. Met vriendelijke groet,
Frank Boerée
Mvrgr Frank
Hallo Frank,