Auteur |
Onderwerp |
|
dentheo
Belgium
1758 berichten |
Geplaatst - 16 jun 2008 : 23:36:01
|
Er zijn vier verschillende manieren om snelheden te ijken.
Heen en weer rijdend, dus afwisselend decoderstap vooruit en achteruit. Alleen vooruit Alleen achteruit. Heen en weer en gemiddelde berekenen.
Wanneer men nu alleen vooruit neemt, gebruikt koploper die ook voor achteruit en omgekeerd ? Gemiddelde is duidelijk.
Mijn probleem is dat ik enkele loks heb waar de snelheid meer dan 10% verschilt voor en achteruit. Dat geeft nogal grote sprongen bij de gemeten treinlengtes. Kan men koploper leren bij achteruitrijden de achteruit gegevens te gebruiken en omgekeerd ?
Theo vanop de heide |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 16 jun 2008 : 23:40:58
|
Theo,
Er is maar 1 snelheid die wordt bijgehouden. Dit is de snelheid die jij zit staan op het tabblad snelheden. Wat jij opnoemt heeft alleen betrekking tot het meten van de snelheid.
Mvg, Paul. |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 16 jun 2008 : 23:44:47
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Er is maar 1 snelheid die wordt bijgehouden. Dit is de snelheid die jij zit staan op het tabblad snelheden. Wat jij opnoemt heeft alleen betrekking tot het meten van de snelheid.
Klopt maar ik heb een lengtemeting van de trein zonder bijhorende snelheidsmeting... dan rekent koploper toch met de snelheid die hij kent via de geijkte link decoderstap en tijd en lengte bezetmelder ?? Of heb ik het mis ?
Theo vanop de heide |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 17 jun 2008 : 06:52:03
|
Theo,
De snelheidsmeting bij een lengtemeting geldt alleen voor de lengtemeting. Verder wordt er met deze snelheidsmeting niets gedaan.
Als er geen snelheidsmeting wordt gedaan bij de lengtemeting neemt Koploper de ooit geijkte snelheid aan als de snelheid waarme de loc/trein rijdt.
Mvg, Paul. |
|
|
dentheo
Belgium
1758 Posts |
Geplaatst - 17 jun 2008 : 12:23:22
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Theo
Als er geen snelheidsmeting wordt gedaan bij de lengtemeting neemt Koploper de ooit geijkte snelheid aan als de snelheid waarme de loc/trein rijdt.
Mvg, Paul.
Juist Paul, dat bedoelde ik. Wanneer nu een lok een snelheid heeft die per rijrichting sterk verschilt, dan wordt eenzelfde trein ineens 10% korter of langer....omdat koploper bv. rekent met de snelheid vooruit en de lok achteruit rijdt. Ijken op gemiddelde zal de afwijking op de lengtemeting ongeveer "halveren".
Theo vanop de heide |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 17 jun 2008 : 14:42:02
|
Theo,
Waarom is er denk jij dan ook een mogelijkheid om tijdens de lengtemeting ook de snelheid tijdens die meting te bepalen? Koploper rekent dan met die waarde.
Mvg, Paul. |
|
|
|
Onderwerp |
|