Auteur |
Onderwerp |
|
n/a
196 berichten |
Geplaatst - 14 jun 2008 : 12:47:53
|
Hallo koplopers,
Dit geef ik op: Metingen tot 100 km/u Resultaat: Digitaal 28 101km/u Laatste meting: 28 digitaal = 101,18 km/u
Nu krijg ik de melding "De maximum te meten snelheid kan niet worden bereikt" Waarom deze melding? Maak ik hier een denkfout?
Groet, Rob
Edits Booster, MRdirect, Koploper, HSI-88, Zimo, HO, 2 rail. |
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 14 jun 2008 : 14:41:43
|
Rob,
Misschien wel een foutje in Koploper. Het is wel toevallig dat waarschijnlijk je laatste meting ook de maximale stap is van de decoder.
Mvg, Paul. |
|
|
n/a
196 Posts |
Geplaatst - 14 jun 2008 : 15:05:26
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Rob, Het is wel toevallig dat waarschijnlijk je laatste meting ook de maximale stap is van de decoder. Mvg, Paul.
Hallo Paul,
Ik probeer altijd de decoder zo in te stellen dat de gewenste maximale snelheid overeenkomt met stap 28 van mijn decoder. Zo krijg ik een optimale verdeling bij het rijden.
Groet, Rob
|
|
santhe
Netherlands
212 Posts |
Geplaatst - 14 jun 2008 : 15:15:51
|
Hallo Rob,
Meet je toevallig 'heen en weer'. Dus eerst vooruit en dan achteruit en Koploper berekent dan het gemiddelde. Als dat zo is, is de tweede meting dan misschien net onder de 100 terwijl de eerste wel boven de 100 kwam? Dat zou mijns inziens het een en ander kunnen verklaren.
Theo. |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 14 jun 2008 : 16:03:12
|
Rob/Theo,
@Theo: Kan jij in de source kijken? Wat jij zegt vind ik zelf totaal onlogisch. Je moet niet kijken naar de laatste waarde maar naar de berekende waarde. Het klopt dus niet wat jij hier verondersteld
@Rob: Ik vergelijk het verkeerde. Ik kijk of de decoderstap van de meting groter of gelijk is aan die van de maximale decoderstap van de decoder. Ik doe hier dus de verkeerde vergelijking en zal het aanpassen zodat de laatst berekende waarde wordt vergeleken met de gewenste waarde.
Ik breng hiervoor geen aparte patch uit. Als er een wat grotere 'blunder' opgelost moet worden, komt deze stilzwijgend mee. Het zit al meer dan 12 jaar op deze manier in Koploper.
Mvg, Paul. |
|
|
n/a
196 Posts |
Geplaatst - 14 jun 2008 : 16:10:09
|
quote: Oorspronkelijk geplaatst door PaHaSOFT
Ik breng hiervoor geen aparte patch uit. Als er een wat grotere 'blunder' opgelost moet worden, komt deze stilzwijgend mee. Het zit al meer dan 12 jaar op deze manier in Koploper.
Hallo Paul,
Ik kan hier heel moeilijk mee leven.
Groet, Rob
|
|
n/a
196 Posts |
Geplaatst - 16 jun 2008 : 11:08:44
|
Hallo Paul,
Met buildnummer 509 ook mijn "probleempje" opgelost.
Groet, Rob
|
|
|
Onderwerp |
|
|
|