Auteur |
Onderwerp |
|
prehorst
Netherlands
603 berichten |
Geplaatst - 28 mei 2008 : 21:03:53
|
Mede spoorders
Ik heb het treinstel Gottardo hiervan zitten het voorste en achterste sleepcontact 74 cm. uit elkaar. Nadat ik de snelheid geijkt had op een maximum snelheid van 120 km. ging die als een razende over de baan, nadat ik de max. snelheid had terug gebracht tot 80 km. kwam dit overeen met 120 km. van andere loc's. Nu is mijn vraag, berekend koploper de snelheid op basis van de tijd die er is tussen het vrijkomen van de eerste en het bezet melden van de tweede bezetmelder en de opgegeven lengte van het gedeelte tussen de bezetmelders zoals opgegeven bij instellingen per database algemeen - snelheid/bestemming in mijn geval is dit 180 cm. Als dit zo is moet ik dan de lengte van het tussen stuk verminderen met de 74 cm. van het treinstel dus 106 cm. dit is dan het stuk baan wat over is tussen het vrijkomen en bezetmelden van de bezetmelders?
Met vriendelijke treinen groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco) |
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 28 mei 2008 : 23:24:12
|
Hallo Piet,
bij de snelheidsmeting wordt niet gekeken naar de lengte van de trein, maar naar de tijdsduur dat de trein er over doet om van het melden van de bezetmelder nr 1. naar het melden van bezetmelder nr. 2, hij kijkt dus naar de 1e bezetmelding, voor het meldtraject is de afstand dus de lengte van de 1e bezetmelder + de lengte tussen de bezetmeldingen in. Voor een goed resultaat bij heen en weer rijden met ijken moet de lengte van bezetmelder 2 net zo lang zijn als de lengte van bezetmelder 1.
Weet je zeker dat je ook in het tabblad stamgegevens het vakje aangezet hebt met geijkte snelheden?
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
Rob Fongers
Netherlands
658 Posts |
Geplaatst - 29 mei 2008 : 00:10:34
|
Piet / Walter,
Heeft het niet te maken met het feit dat de trein zich 2 keer meld op bezetmelder 1 en 2 keer op BZM 2 omdat het middelste gedeelte van de trein geen stroom opname heeft.
Grtz Rob
Live isn't easy and simple but very exciting.... |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 29 mei 2008 : 00:16:01
|
Hallo Rob,
nee want het gaat alleen om de 1e melding op een terugmelder, het werkt dus bij stroom detectie, massa detectie, schakelrail, reedrelais allemaal op dezelfde manier,
met vriendelijke groet,
Walter
Software modeltreinen |
|
|
prehorst
Netherlands
603 Posts |
Geplaatst - 29 mei 2008 : 09:47:26
|
Wissels / Rob
Bedankt voor de reaktie, het is mij nu duidelijk hoe er gemeten wordt en dan heeft het dus niets te maken met de lengte van de trein. Ik ga gewoon overnieuw ijken.
Met vriendelijke treinen groeten Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco) |
|
|
hkkh1908
Belgium
32 Posts |
Geplaatst - 29 mei 2008 : 16:36:21
|
Hallo Piet
Bij hoge snelheden doet er zich geen probleem voor! Bij zeer kleine snelheden (lage digitale stappen)doet zich echter het probleem voor dat het treinstel niet volledig voorbij 1ste noch de 2de bezetmelderpunt komt. Het treinstel staat over het punt heen. Wanneer het treinstel nu naar de andere richting rijdt doen zich wel problemen voor. Ik probeer dit als volgt op te lossen. Zodra op het scherm "ijken snelheden" een bezetmelder geel oplicht, houd ik deze manueel actief tot het volledig treinstel het punt is voorbij gereden. Ik doe dit door de bewuste bezetmeldpunten (massadetectie)m.a.w. de ingangen van de S88 module via een geleider met de massa te verbinden. Bij een volgende stap bevindt het treinstel zich steeds voorbij de beide bezetmeldpunten zodat een juiste ijking mogelijk is.
mvg Hendrik |
|
|
|
Onderwerp |
|