Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 166 / Bezoekers Vandaag: 1506
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 895
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 logische actie op basis van voor/achteruitrijden
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

robbie103

Netherlands
32 berichten

Geplaatst - 25 jan 2008 :  09:31:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo koplopers,

is het mogelijk om op basis van het al dan niet achteruitrijden van een lok een vaste route te beginnen ? Het gaat me erom dat ik stoomlocs altijd met de schoorsteen naar buiten wil kunnen zetten terwijl ze zowel vooruit als achteruit in het depot kunnen binnenkomen. Ik maak gebruik van een vaste route om te driehoeken, dus geen draaischijf.

bvd rob

mels

Netherlands
145 Posts

Geplaatst - 25 jan 2008 :  09:51:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van mels  Reageer met citaat
Hallo Rob,

Dus de locs hebben een vaste route als ze opgesteld staan?
Driehoeken of een draaischijf maakt niets uit, ik zet de locs met de schoorsteen naar voren via de draaischijf in de loods. Eerst deed ik het via een keerlus. De vaste route blijft hier op een (handmatige)actie wachten, totdat ze wagons kunnen oppikken. Hierna rijden ze weer autimatisch verder.
Om vanuit de loods een vaste route te beginnen, zal de loc eerst via een richtingsblok moeten rijden om de route te kunnen starten. Als een loc in de loods staat, is zijn rijrichting altijd vooruit, de loods uit gezet. Als de loc ook nog omgeschakeld moet worden, voor deze de loods uit rijdt, zal je dus 2 blokjes achteruit moeten rijden.

m.vr.gr.
Mels
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 jan 2008 :  10:04:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Mels,

Het gebruik van een draaischijf maakt wel uit. Hiermee kan je aangeven dat bij het afrijden dit richtings afhankelijk moet gebeuren en dus weet je hier altijd de richting van loc. Als er gedriehoekt wordt is er zeker niet zo'n instelling.

Als deze vraag vaker naar boven gaat komen wil ik hiervoor wel een aanpassing realiseren omet het starten van een vaste treinroute indien gewenst afhankelijk te maken van de rijrichting van de loc.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robbie103

Netherlands
32 Posts

Geplaatst - 25 jan 2008 :  10:35:09  Toon profiel  Reageer met citaat

Als deze vraag vaker naar boven gaat komen wil ik hiervoor wel een aanpassing realiseren omet het starten van een vaste treinroute indien gewenst afhankelijk te maken van de rijrichting van de loc.

Mvg,
Paul.
[/quote]

Dat zou mooi zijn Paul, is het wellicht eenvoudiger/universeler om hier een optie bij logische acties van te maken ?

mvg rob
Overigens bedankt voor je geweldige programma !
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 jan 2008 :  12:20:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Rob,

Wat heeft een logische actie te maken met het starten van een vaste treinroute?

Logische acties zouden dan ook uitgebreid moeten worden en de controle voor het starten van een vaste treinroute wordt dan programma technisch heel lastig. Het is al geen stukje prettige source. Ook zou je dan voor iedere Loc een logische actie moeten aanmaken inzake zijn rijrichting.

Indien alleen een check op rijrichting van locomotief bij de vaste treinroute zou voor mij echt zeer veel makkelijker zijn en geeft ook meer kans om er door te komen. Een conditie bij de vaste treinroute of die gestart mag worden als een logische actie waar is, die zou eventueel nog wel kans maken. Dit geeft geen uitbreiding van de bestaande logische acties.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

robbie103

Netherlands
32 Posts

Geplaatst - 25 jan 2008 :  15:53:36  Toon profiel  Reageer met citaat
Wellicht dat ik het wat krom formuleerde, ik neem aan dat jij wel weet hoe je programma in elkaar steekt

mvgrt rob
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina