In 3 van mijn stationsblokken gebruik ik 5 melders om treinen van verschillende lengtes op de juiste plek te laten stoppen. Blokken worden tevens van 2 kanten uit bereden. De finetuning van sommige treinen doe ik met "doorrijden xx cm" waardoor een perfect stopgedrag langs het perron mogelijk is.
Dit genereert echter spookmeldingen: de kop van een aantal treinen bereikt dan net een volgende bezetmelder welke koploper niet verwacht en de zaak valt stil.
Is er een mogelijkheid dit op te lossen (anders dan bezetmelders te verplaatsen c.q. uit te sluiten van spookmeldingen).
Even snel uit het hoofd, want ik zit niet achter de Koploper PC. Volgens mij kun je bij spookmeldingen instellen op welke bezetmelders geen spookmelding gegeven moet worden. Daar un je dan de bezetmelders in je station opgeven. Succes ermee.
@Dirk, Ben schrijft toch zelf al dat het uitgesloten zou kunnen worden. Echter hij vraagt of er nog een andere mogelijkheid is.
@Ben Nee die is er niet. Het hele begrip van spookmelding is juist bezetmeldingen die niet verwacht worden door Koploper geven spookmeldingen. Als jij met cm doorrijden een andere bezetmelder bezet maakt, tja het resultaat weet jij. Volgens mij zijn de mogelijkheden die jij zelf aan gaf de enige twee.