Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 226 / Bezoekers Vandaag: 8119
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 588
Google


Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 extra doorrijden in cm
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

F. Roest

25 berichten

Geplaatst - 21 nov 2007 :  20:33:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Het maximaal in te gegeven aantal door te rijden centimeters in het window 'aanvulling blokgegevens' is 99 cm. Mijn wens is om hier een getal van 3 cijfers te kunnen invoeren.
Waarom? Een stationsspoor is bij mij 3 m lang, heeft 3 bezetmelders. Aan beide uiteinden 2 stopsecties van 40 cm met ieder een bm. De derde bm bewaakt dus de 2,20 m tussen beide stopsecties. Voor korte treinen die moeten doorrijden naar iets voorbij het midden van het stationsspoor moet dus eigenlijk meer dan 99 cm doorgereden worden, nadat de middensectie bereikt is.
met vrgr
Floor

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 nov 2007 :  21:31:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Floor,

Helaas dat zal nooit komen in Koploper. Het doorrijden in cm is slechts een kleine correctie van de stopplaats. Afhankelijk van je ijking van de loks en de nauwkeurigheid hiervan zal hoe groter de afstand des te groter de afwijking worden.

Mijn motto is (helaas voor jouw): zet op de plaatsen waar je wilt dat gestopt kan worden bezetmelders in.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

F. Roest

25 Posts

Geplaatst - 22 nov 2007 :  19:43:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul
Bedankt voor je snelle reactie. Blijkbaar heb ik hier een voor jou nogal principieel punt aangeroerd. Uiteraard respecteer ik je reactie, zelf heb ik in dit geval minder moeite met enige onnauwkeurigheid, de perrons zijn toch lang genoeg.
vrgr
Floor
Ga naar bovenaan de pagina

davevdlocht

Netherlands
153 Posts

Geplaatst - 22 nov 2007 :  21:40:45  Toon profiel  Bezoek de homepagina van davevdlocht  Reageer met citaat
Je zou met dit soort lengtes zowieso beter 1 of meerdere extra bezetmeldpunten kunnen maken en dan met (veel) kleinere waarden in doorrijden in cm's de correcties uitvoeren volgens mij.

Als de trein te hard de stopsectie in komt rijden om wat voor reden dan ook, dan stopt hij dus ook ongeveer een meter voor het punt waar hij zou moeten stoppen in jouw geval. Dat hij dan niet netjes afremt is dan daar aan toe, maar 1m te vroeg stoppen lijkt me toch best veel. Ook het afremmen lijkt me dan wat mooier en realistischer te verlopen als je het met extra bezetmelders oplost i.p.v. hoge waarden in doorrijden in cm's.

Groetjes,
Dave


Ga naar bovenaan de pagina

F. Roest

25 Posts

Geplaatst - 23 nov 2007 :  19:57:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Dave
Bedankt voor je reactie. De door jou veronderstelde problemen doen zich bij mij in de praktijk niet voor en ik heb voor de betreffende treinen doorrijden in cm's op 99 staan. Realistisch afremmen vindt plaats, de rest van de ca. 99 cm wordt doorgereden op minimum snelheid, waarna netjes gestopt wordt.
vrgr
Floor
Ga naar bovenaan de pagina

KlaasZ

Netherlands
179 Posts

Geplaatst - 23 nov 2007 :  20:33:32  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KlaasZ  Reageer met citaat
Kun je de boel niet foppen door bij het ijken een factor in te voeren?
B.v., een trein rijdt 80 cm door, maar je vertelt tegen Koploper dat het maar 40 cm was, de helft dus.
Andersom krijg je dan het effect dat je opgeeft dat een trein 60 cm moet doorrijden, maar in werkelijkheid worden het er dan 120.
Ga naar bovenaan de pagina

F. Roest

25 Posts

Geplaatst - 26 nov 2007 :  19:44:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Klaas
Leuke gedachte. Dit zou wel kunnen door bij het ijken door KL een afwijkende lengte van het eigenlijke ijktraject op te geven. Dit betekent dat alle snelheden opgegeven in KL aangepast moeten worden en niet meer zijn wat ze aangeven. Dit gaat mij echt te ver en is het probleempje niet waard.
vrgr
Floor
Ga naar bovenaan de pagina

KlaasZ

Netherlands
179 Posts

Geplaatst - 26 nov 2007 :  19:50:47  Toon profiel  Bezoek de homepagina van KlaasZ  Reageer met citaat
Okee, maar het was leuk geprobeerd, toch?
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina