Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 117 / Bezoekers Vandaag: 167
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 331
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 bezetmelders
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Marbut

Belgium
23 berichten

Geplaatst - 17 mrt 2013 :  20:06:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik ben nu ongeveer 2 jaar actief met modeltreinen. Na wat experimenteren met koploper heb ik nu een volledige baan gemaakt.
Ik zit echter nog steeds met een vraag t.a.v. het aantal bezetmelders binnen een blok.
Is het nodig om b.v. in een station meer dan 3 bezetmelders te hebben om een trein vlot te laten stoppen en zachtjes te laten vertrekken of kan ik met 3 bezetmelders en geijkte snelheden hetzelfde resultaat bekomen.

mvg Marbut

Marc B.

phdirk

Netherlands
2556 Posts

Geplaatst - 17 mrt 2013 :  20:48:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Marc,

Normaal is het in Koploper voldoende om met twee bezetmelders in een blok te werken, ook in blokken, die in beide richtingen worden bereden. Drie bezetmeldsecties is dus niet per sé nodig, ook niet in stationsblokken. Als je lange en korte treinen hebt, die je netjes in stations wilt laten stoppen, is het wel verstandig om in een stationsblok meer bezetmeldsecties aan te leggen, zodat je voor verschillende lengtes van de trein ook een verschillende stopplaats kan aangeven met behulp van alternatieve stopplaatsen.


Met beste groeten
Dirk
HO=TC

Bewerkt door phdirk op 17 mrt 2013 20:49:20
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina