Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 328 / Bezoekers Vandaag: 4996
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 596
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Ontkoppelrail
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Harald en Alex

Netherlands
79 berichten

Geplaatst - 12 aug 2011 :  21:27:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

We willen op een kopspoor een ontkoppelrail aanbrengen direct na de wissel.Dit is dan 1 blok met twee melders waarvan de ontkoppelrail dan deel is van de inrijmelder.We zouden dan het blok binnen willen rijden de wagons afkoppelen met de losse loc wegrijden en dan later de wagons weer ophalen.Denk met dezelfde loc en ook steeds dezelfde wagons om het niet ingewikkelder te maken dan het is.

Kan dit en hoe moet dit in koploper ingericht worden?

Alvast bedankt voor de reacties.

Harald & Alex

phdirk

Netherlands
2547 Posts

Geplaatst - 12 aug 2011 :  21:43:29  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Alex en Harald,

Dat kan zeker. Het beste met een vaste route. Je moet dan wel de trein in het eerste bezetmeldstuk laten stoppen en de trein precies met zijn koppeling boven de ontkoppelrails krijgen. Dan ontkoppelen, treintype veranderen, terinlengte opslaan. Hierbij een demodatabase, waarin het ontkoppelen en weer ophalen is beschreven. Zo nodig kom ik een keer langs. Hoe is het met de 18?

Download Attachment: DemoOmloop.zip
2,13 KB



Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Harald en Alex

Netherlands
79 Posts

Geplaatst - 12 aug 2011 :  23:15:51  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Dirk.

Bedankt voor de database.Gaan we morgen direct mee aan de slag.Met de loc gaat het perfect!Nu maar hopen dat het met de tweede ook gaat lukken.

Harald & Alex

Ga naar bovenaan de pagina

Harald en Alex

Netherlands
79 Posts

Geplaatst - 13 aug 2011 :  20:45:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Het lukt toch niet helemaal zoals het zou moeten.

In test werkt het allemaal maar in de praktijk dus niet.De bedoeling is dus dat er van blok 126 vertrokken wordt naar blok 136 daar keren en dan via blok 135 naar 124 en dan naar 127 dit is dan het opstelspoor.

Als de trein hier aan is gekomen schakelt de ontkoppelrail te vroeg in.De loc staat nog op de kruiswissel en we denken dat de eerste as van de laatste wagon dus de ontkoppelrail activeert via de stopmelder in blok 127.Als de loc dan af is gekoppeld rijdt hij dezelfde route weer terug naar het andere stootblok in blok 126 en dit werkt goed.Dan vertrekt hij daar weer maar houden de wagons blok 127 bezet.De loc wil dan niet verder dan de stopmelder in blok 124.

Alvast bedankt voor julie hulp.

Harald & Alex

Download Attachment: haraldenalexRH25-07-2011.bck
102,34 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Harald en Alex

Netherlands
79 Posts

Geplaatst - 14 aug 2011 :  19:55:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Vandaag de inrijmelder van blok 127 ingekort.De ontkoppelrail zelf was ook deel van de melder en zoals het er nu uitziet was dit al niet goed.De afgekoppelde wagons stonden dus op de inrijmelder en dan wil de loc er de tweede keer niet naar toe om ze weer op te halen.

Blijft het probleem om de loc op de juiste plaats boven de ontkoppelrail te krijgen.Vandaag wat aan het stoeien geweest maar is nog geen succes.Ook wordt de rail meerdere keren geactiveerd en de bedoeling is uiteraard dat ie het 1x doet als de wagons afgekoppeld moeten worden en niet de tweede keer met weer ophalen of als de loc te lang stil staat of wat de oorzaak ook maar moge zijn.

Harald & Alex
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina