Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 210 / Bezoekers Vandaag: 12524
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1385
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Locomotief stopt gelijk op binnenkomst melder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Paul VT 11 5

6 berichten

Geplaatst - 04 okt 2010 :  21:29:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Bij het binnenrijden van spoor 30 naar een kort opstelspoor (29) stopt een (goederen) lok direct zodra hij gedetecteerd wordt door de binnenkomst melder. Hij rijdt dus niet netjes uit tot in de 2e sectie. De binnenkomst melder van dit blok heeft adres 69.5 ,de stopsectie 69.8 De loc. komt echter niet verder als de sectie met adres 69.5. Ook in het rijwindow wordt 69.8 niet verwacht. Bij detectie van 69.5 stop de loc en keert. (Maar dat laatste is gewenst)Welke fout, vinkje of setting zie ik hier over het hoofd? Alvast bedankt! Zie svp ook de bijlage. Ook Het toevoegen van alternatieve stopplaatsen,noch het omdraaien van de te verwachten adressen als het laten doorrijden in cm hebben geen effect op dit gedrag.

Met vriendelijke groeten,

Paul

Download Attachment: Kyllburg007.bck
70,15 KB

Greetz, Paul

Paul VT 11 5

6 Posts

Geplaatst - 04 okt 2010 :  21:48:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Uiteindelijk toch nog wat gevonden. 69.5 en 68.8 worden tegelijkertijd geactiveerd bij binnenrijden. Eerst dat maar eens oplossen.

Greetz, Paul
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 04 okt 2010 :  21:55:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Paul,

in simulatiemodus rijdt de trein echt door tot de laatste melder 69.8 na eerst melder 69.5 aangedaan te hebben, ik vermoed dat er iets mis is met jouw scheiding tussen de bezetmeldpunten. Het blok 29 kent geen vreemde instellingen, die het te vroeg stoppen zou mogen veroorzaken. Je moet dan ook de storing op je baan zoeken, misschien handig om het bezetmeldpunt 69.8 en 69.5 met het testprogramma van koploper te controleren op de juiste werking hiervan,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

Paul VT 11 5

6 Posts

Geplaatst - 04 okt 2010 :  22:08:46  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

E.e.a. klopt. De elektrische scheiding tussen de 2 secties is idd niet goed. Alleen tot nu toe is de fout niet goed reproduceerbaar.
Soms wel. Soms niet. Zal het stuk (K) rail eens demonteren en daarna opnieuw maar dan nauwkeuriger monteren. Bedankt voor het meedenken.

Gr. Paul

Greetz, Paul
Ga naar bovenaan de pagina

Paul VT 11 5

6 Posts

Geplaatst - 04 okt 2010 :  22:34:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Zaagsnede rails wat groter gemaakt. Nu geen doorverbinding meer
en eea werkt nu wel zoals het bedacht is. Txs,

Greetz, Paul
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 05 okt 2010 :  00:00:21  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Paul,

het probleem had je zelf al gevonden, en de oplossing lijkt dus ook al gemaakt,

Succes met rijden,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

bellejt

Belgium
454 Posts

Geplaatst - 05 okt 2010 :  12:22:25  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik gebruik gewoon plastic railverbinders van Fleischmann.

greetings,groetjes,salutations,Johnny T
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina