Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 630 / Bezoekers Vandaag: 12752
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 813
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Klimspiraal als blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

sjoef

Netherlands
94 berichten

Geplaatst - 03 mrt 2009 :  14:54:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo, ik heb 2 wisselstraten (schaduwstation) die naar opstelsporen gaan in twee richtingen. Achter/voor de wisselstraat is gelijk een klimspiraal. Is het nu slim om van die klimspiraal, dus op en neer, blokken te maken?

mvg

Jos

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2009 :  16:34:27  Toon profiel  Reageer met citaat
Jos,

Als je er treinen in kwijt zonder dat ze een wisselstraat blokkeren dan zou ik het doen.



Grtz Rob

TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

luc r.

Belgium
64 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2009 :  19:14:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Jos,
In mijn baan welke ik nog verder aan het bouwen ben, heb ik twee grote dubbelspoor spiralen ( h= 1mt )naar mijn schaduwstation dat zich op het peil van de vloer bevindt. Ik heb die dan ook ingedeeld in verschillende blokken, en dit werkt prima. Je kan de snelheid zelf bepalen in de blokken. Neerwaartse spiraal bvb minder snelheid; opwaartse spiraal bvb. meer snelheid.
Mvg,
Luc
Ga naar bovenaan de pagina

sjoef

Netherlands
94 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2009 :  19:41:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Heren, bedankt. Ik ga er blokken in maken.

Jos
Ga naar bovenaan de pagina

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2009 :  14:28:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Jos,

Waar het om gaat is vooral het volgende: als een trein stil komt te staan en de spiraal stijgt dan kost het op gang komen nadat hij is gestopt veel kracht. Probeer dit uit door een trein stil te zetten op een stijgend deel en kijk of hij makkelijk vertrekt. Voor Koploper maakt het niet uit maar het moet mechanisch wel kunnen. Als je motoren in de loc hoogvermogen zijn gaat het meestal goed. Als je wissels in je spiraal hebt en die bevinden zicht kort achter de stopmelder, kijk dan of je treinen daar met voldoende snelheid over heen gaan. Kruis- en driewegwissels willen soms problemen geven. Als het mechanisch goed gaat, stuurt Koploper het moeiteloos aan.

Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Tams EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina