Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 89 / Bezoekers Vandaag: 7770
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 811
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 seinen aansturen.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

appie

Netherlands
17 berichten

Geplaatst - 25 jan 2007 :  17:40:17  Toon profiel  Reageer met citaat
beste mede spoorders.
ik heb een klein probleempje.
ik gebruik al 5 tot 6jaar koploper ,maar met mijn nieuwe baan wilde ik ook graag licht seinen plaatsen op de baan.eerst de seinen getest
met het testprogamma van koploper , alles oke.
als ik nu ga naar tool,onderhouden seinen dan kan ik hier geen gegevens invoeren .ik klik met de rechtermuisknop op het sein,er verschijnt dan het window onderhouden seinen ,er wordt dan gevraagd om een functiedecoder in te voeren,maar dat is niet mogelijk. wat doe ik verkeerd. eerdere problemen na lang uitproberen zelf opgelost.
het is een zeer mooi progamma zeker gezien de prijs.

graag wil ik ook met iemand in contact komen die mij de fine kneepjes van dit progamma kan leren .

A.Schuling

rosbender

Netherlands
107 Posts

Geplaatst - 25 jan 2007 :  19:32:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Vertel mij/ons met wat voor digitaal systeem jij gebruikt.

Mischien dat ik/wij je dan kunnen helpen,,,

Ik gebruik het TWINCENTER FMZ/DCC met Koploper 6.3

Groetjes, Wullem
Ga naar bovenaan de pagina

pa1_hub

Netherlands
506 Posts

Geplaatst - 25 jan 2007 :  20:04:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Appie,

Allereerst zijn er voldoende decoders bij Onderhouden Digitale onderdelen opgegeven (wisseldecoders). Om de adressen van seinen in te vullen moet je zijn bij onderhouden Baanontwerp. Klik met de rechtermuisknop op het sein en ga naar eigenschappen. Je kunt dan de gegevens voor de seinen invullen.

Met vriendelijke groet,
Hub
Ga naar bovenaan de pagina

appie

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 25 jan 2007 :  20:16:29  Toon profiel  Reageer met citaat
beste willem ik rij met marklin digitaal k rails en koploper 6.0
ik heb voldoende aantal decoders ingevuld en ook eigenschappen aangeklikt maar daar kan ik niks invullen want dat window werkt niet


A.Schuling
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 jan 2007 :  20:25:13  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Albert,

Wat is het voor een soort sein die jij wil aansturen? Is het een 2 of 3 standen sein? Kan je misschien even iets duidelijker aangeven? Zoals het omschreven is (bij functiedecoder niets zichtbaar) denk ik toch dat je even moet kijken in onderhouden digitale onderdelen (menu onderhouden / baandefinities). Heb jij hier functiedecoders/wissel decoders staan?

Zo ja upload dan even je database dan is heb makkelijker om te zien wat er niet goed is. Trouwens je loopt een paar versies achter met Koploper. Om het mijzelf niet te moeilijk te maken geef ik alleen support op de versie zoals deze vanaf het internet is te downloaden en zoals jij het reeds aangaf: voor de prijs hoef je het niet te laten.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

appie

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 25 jan 2007 :  20:39:43  Toon profiel  Reageer met citaat
beste paul alleerst mijn complimenten.
sinds vandaag ben ik aangemeld voor dit forum.
ik heb alleen in de woonkamer een aansluiting voor internet dus moet ik wat mij verder niks uitmaakt het doen met koploper versie 6.0
het is een 2 standen sein van viessmann met een schakel decoder ook van viessmann . ik zal je advies opvolgen en de uitkomst laat ik snel weten allemaal alvast bedankt

A.Schuling
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 25 jan 2007 :  21:08:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Albert,

Hebben beide Pc of een floppydisk of kan je op de ene even een Cd branden en die op de andere inlezen? Dit is de manier om dan even op je andere Pc ook de laatste versie van Koploper te krijgen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

appie

Netherlands
17 Posts

Geplaatst - 25 jan 2007 :  22:21:29  Toon profiel  Reageer met citaat
beste paul inmiddels cd gebrandt en koploper 6.3 draait.ook het probleem onderhouden sein is verleden tijd.wat ik nu anders heb gedaan dan 2 dagen terug weet ik niet precies.
ik dank je hartelijk voor je snelle reactie en hoop nog eens van je diensten gebruik te mogen maken. met vriendelijke groetjes van appie

A.Schuling
Ga naar bovenaan de pagina

Giuliano

Netherlands
7 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2007 :  21:54:31  Toon profiel  Reageer met citaat
hallo, ik ben een herintreder met modelspoor en loop hier ook mee vast, ik zit met hetzelfde probleem dat ik geen sein decoder adres kan invullen bij onderhouden digitale onderdelen

ik rij met combinatie Twincenter / viesmann 4011 seinlichten + LDT LS-SEC-DB seindecoders

kan iemand mij helpen?
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 03 mrt 2007 :  23:48:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Giuliano,

bij digitale onderdelen, geef je het aantal wisseldecoders in, met deze wisseldecoders schakel je ook de seinen.

De adressen van de seinen geef je in in

Onderhouden
Been definities
Baan Ontwerp
Klik met de rechter muisknop de seinen aan en je kan het adres invullen bij Eigenschappen.
Of klik op het sein in de werkbalk, als je nu een sein aanklikt krijg je een uitgebreider menu.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina

Giuliano

Netherlands
7 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2007 :  00:56:12  Toon profiel  Reageer met citaat
beste Walter, dank voor je hulp, als ik onder baandefinities / baanontwerp kijk zie ik op eigenschappen seinnummer maar geen sein adres, is dat hetzelfde??
sorry voor de domme vraag hoor!
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 04 mrt 2007 :  10:04:30  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Giuliano

beste Walter, dank voor je hulp, als ik onder baandefinities / baanontwerp kijk zie ik op eigenschappen seinnummer maar geen sein adres, is dat hetzelfde??
sorry voor de domme vraag hoor!




Hallo Giuliano,

ja het seinnummer is hetzelfde als het seinadres, je kan hem volgens mij alleen hier invullen als je een 2 standen sein hebt, anders, moet je naar seineigenschappen waar je een uitgebreider menu krijgt

En domme vragen bestaan niet.

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen

Bewerkt door Wissels op 04 mrt 2007 10:05:44
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina