Auteur |
Onderwerp |
Pagina: 1 2 (of 2) |
santhe
Netherlands
212 Posts |
Geplaatst - 11 jun 2010 : 15:50:52
|
Dan staan die wagons toch waarschijnlijk weer op de stopmelder.
Theo.
http://www.geenbergen.nl |
|
|
reiziger
30 Posts |
Geplaatst - 11 jun 2010 : 16:17:08
|
Nee, Theo, hij staat niet op de stopsectie. Ik neem aan dat de laatste sectie, waar de wagens dus nu niet op staan, de stopsectie blijft met de alternatieve stopplaats erbij geprogrammeerd.
Ik ga nog even iets proberen..... even wachten.
Weet je wat heel raar is. Als ik nu de wagens in de stopsectie plaats, loopt de loc wel het blok binnen. Dus op de een of andere manier heeft de alternatieve stopplaats invloed op de laatste sectie, de stopsectie ! Ik kan nu dus waarschijnlijk de stopsectie zo groot maken dat de ontkoppelrails deel gaan uitmaken van de stopsectie, als bv. beginstuk.
Ik ga het een en ander eens uitproberen . Ik kom met het resultaat terug.
Met groet, Roel
|
|
|
Ferdinand Paternoster
Netherlands
139 Posts |
Geplaatst - 11 jun 2010 : 23:59:19
|
Hallo Roel,
Staan je bezetmelders in dit specifieke blok wel goed gedefineerd ??
Kun je misschien niet je BCK bestand uploaden.
De alternatieve stopplaats is volgens mij niet meer dan je tegen koploper vertelt op welke bezetmelder de trein moet stoppen, denk aan station, lange perron en korte trein die dan in het midden moet stoppen.
Mijn testbaan heeft 1 spoor bij station 4 bezetmelders in 1 blok en kan met alternatieve stopplaats kiezen bij welke van de 4 bezetmelders hij moet stoppen,
Denk dat je het ergens anders in moet zoeken ?????
grt Ferdinand
Beginnende koploper N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks |
Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 12 jun 2010 00:00:53 |
|
|
reiziger
30 Posts |
Geplaatst - 13 jun 2010 : 15:10:55
|
Hallo Ferdinand,
Ik reager nu pas, omdat ik zaterdag en vanmorgen heel druk ben geweest. Hierbij stuur ik je dan de .bck van mijn baan. Het betreft de vaste treinroute ontkoppellijn en ontkoppellijn 1.
Mijn bedoeling was/is het volgende.
Stel: in blok 17 staan twee wagens. Een trein uit blok 19 gaat naar blok 17 en koppelt de twee wagens. Hij brengt deze via blok 5 naar blok 20 en ontkoppelt. De trein gaat terug naar blok 19. Nu gaat uit blok 18 aan andere trein naar blok 20 om de twee wagens op te halen en te brengen naar blok 17. Daar ontkoppelen en rijdt terug naar blok 18. Daarna begint het spel met de trein uit blok 19 opnieuw.
Misschien kan jij de oorzaak achterhalen waarom de treinen uit de blokken 18 en 19 niet het blok in gaan waar de twee wagens staan om te koppelen. Ik dacht dat aan alle voorwaarden is voldaan.
Met groet, Roel
Download Attachment: testbaan.bck 89,8 KB
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6228 Posts |
Geplaatst - 13 jun 2010 : 15:48:18
|
Roel,
Omdat ze elkaar in de weg staan. Vanuit blok 17 kan hij niet naar 5 omdat daar een trein staat. En vanuit blok 5 kan hij niet naar 17 omdat daar een trein staat. Onder in je rijwindows staat wat de opdracht is of wat de rede is van niet verder kunnen.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
reiziger
30 Posts |
Geplaatst - 13 jun 2010 : 16:44:03
|
Hallo Wim,
In blok 17 staan twee wagens. Uit de treinloods (blok 19) komt een trein naan blok 5 om vandaaruit de twee wagens uit blok 17 op te halen, dus te koppelen. Aan alle voorwaarden zijn voldaan om dat mogelijk te maken. Echter, de trein blijft in werkelijk in blok 5 staan, maar in het baanoverzicht belandt hij wél in blok 17. Het moet toch mogelijk zijn om de trein ook werkelijk daar naartoe te krijgen, maar ik zie iets over het hoofd.
Met groet, Roel
|
|
|
Wim Ros
Netherlands
6228 Posts |
Geplaatst - 13 jun 2010 : 19:38:55
|
Dan staan je wagons dus op de laatste melder, dus de stopmelder. Of ze staan in ieder geval op de de melder die koploper ziet als stopmelder. Dit is een probleem welke wij hier via simulatie niet kunnen oplossen, dat moet echt op je eigen baan gebeuren.
Mvg Wim.
Alleen de waarheid ligt in het midden
s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus |
|
|
Wissels
Netherlands
1450 Posts |
Geplaatst - 13 jun 2010 : 21:02:23
|
Hallo Roel,
het mooiste en veiligste is om te werken met harde melders, als je bv. achteruit rijdt en je ontkoppelaar ligt voorin het blok. Dan kan je werken bv. met een melder die vrijkomt, dus die de hele trein incl. loc net gepasseerd heeft. Nu nog zorgen dat er achteraan het blok bv. voor het stootblok een vrije melder ligt, de trein komt de wagons ophalen en duwt de laatste wagon tot op de vrije stopmelder.
Omgekeerd als de trein met de loc voorop binnenkomt is het makkelijker, de loc stopt (direkt) op de stopmelder en met de ontkoppelaar wordt de loc ontkoppelt, de loc rijdt door naar een volgend blok. Hiermee komt de stopmelder dus vrij.
met vriendelijke groet,
Walter
Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded. Doe wat je zegt, dan lieg je niet. |
|
|
reiziger
30 Posts |
Geplaatst - 15 jun 2010 : 17:09:21
|
Hoi Walter,
Sorry voor deze wat late reactie. Ik ga jouw advies toch proberen uit te voeren. De komende dagen heb ik het heel erg druk, zowel overdag als 's avonds , dus dan komt er niets van. Ik houd je op de hoogte
Met groet, Roel
|
|
|
Pagina: 1 2 (of 2) |
Onderwerp |
|