Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 92 / Bezoekers Vandaag: 5906
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1498
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Doorrijden in cm probleem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Vorige pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 11 jun 2010 :  15:50:52  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Dan staan die wagons toch waarschijnlijk weer op de stopmelder.

Theo.

http://www.geenbergen.nl
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 11 jun 2010 :  16:17:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Nee, Theo, hij staat niet op de stopsectie. Ik neem aan dat de laatste sectie, waar de wagens dus nu niet op staan, de stopsectie blijft met de alternatieve stopplaats erbij geprogrammeerd.

Ik ga nog even iets proberen..... even wachten.

Weet je wat heel raar is. Als ik nu de wagens in de stopsectie plaats, loopt de loc wel het blok binnen. Dus op de een of andere manier heeft de alternatieve stopplaats invloed op de laatste sectie, de stopsectie !
Ik kan nu dus waarschijnlijk de stopsectie zo groot maken dat de ontkoppelrails deel gaan uitmaken van de stopsectie, als bv. beginstuk.

Ik ga het een en ander eens uitproberen .
Ik kom met het resultaat terug.

Met groet, Roel




Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 11 jun 2010 :  23:59:19  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Roel,

Staan je bezetmelders in dit specifieke blok wel goed gedefineerd ??

Kun je misschien niet je BCK bestand uploaden.

De alternatieve stopplaats is volgens mij niet meer dan je tegen koploper vertelt op welke bezetmelder de trein moet stoppen, denk aan station, lange perron en korte trein die dan in het midden moet stoppen.

Mijn testbaan heeft 1 spoor bij station 4 bezetmelders in 1 blok en kan met alternatieve stopplaats kiezen bij welke van de 4 bezetmelders hij moet stoppen,

Denk dat je het ergens anders in moet zoeken ?????

grt Ferdinand

Beginnende koploper N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 12 jun 2010 00:00:53
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 13 jun 2010 :  15:10:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

Ik reager nu pas, omdat ik zaterdag en vanmorgen heel druk ben geweest.
Hierbij stuur ik je dan de .bck van mijn baan.
Het betreft de vaste treinroute ontkoppellijn en ontkoppellijn 1.

Mijn bedoeling was/is het volgende.

Stel: in blok 17 staan twee wagens. Een trein uit blok 19 gaat naar blok 17 en koppelt de twee wagens. Hij brengt deze via blok 5 naar blok 20 en ontkoppelt. De trein gaat terug naar blok 19. Nu gaat uit blok 18 aan andere trein naar blok 20 om de twee wagens op te halen en te brengen naar blok 17. Daar ontkoppelen en rijdt terug naar blok 18. Daarna begint het spel met de trein uit blok 19 opnieuw.

Misschien kan jij de oorzaak achterhalen waarom de treinen uit de blokken 18 en 19 niet het blok in gaan waar de twee wagens staan om te koppelen. Ik dacht dat aan alle voorwaarden is voldaan.

Met groet, Roel



Download Attachment: testbaan.bck
89,8 KB
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 jun 2010 :  15:48:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Roel,

Omdat ze elkaar in de weg staan. Vanuit blok 17 kan hij niet naar 5 omdat daar een trein staat. En vanuit blok 5 kan hij niet naar 17 omdat daar een trein staat. Onder in je rijwindows staat wat de opdracht is of wat de rede is van niet verder kunnen.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 13 jun 2010 :  16:44:03  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Wim,

In blok 17 staan twee wagens. Uit de treinloods (blok 19) komt een trein naan blok 5 om vandaaruit de twee wagens uit blok 17 op te halen, dus te koppelen. Aan alle voorwaarden zijn voldaan om dat mogelijk te maken. Echter, de trein blijft in werkelijk in blok 5 staan, maar in het baanoverzicht belandt hij wél in blok 17.
Het moet toch mogelijk zijn om de trein ook werkelijk daar naartoe te krijgen, maar ik zie iets over het hoofd.

Met groet, Roel
Ga naar bovenaan de pagina

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 13 jun 2010 :  19:38:55  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Dan staan je wagons dus op de laatste melder, dus de stopmelder. Of ze staan in ieder geval op de de melder die koploper ziet als stopmelder.
Dit is een probleem welke wij hier via simulatie niet kunnen oplossen, dat moet echt op je eigen baan gebeuren.

Mvg
Wim.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 13 jun 2010 :  21:02:23  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Roel,

het mooiste en veiligste is om te werken met harde melders, als je bv. achteruit rijdt en je ontkoppelaar ligt voorin het blok. Dan kan je werken bv. met een melder die vrijkomt, dus die de hele trein incl. loc net gepasseerd heeft. Nu nog zorgen dat er achteraan het blok bv. voor het stootblok een vrije melder ligt, de trein komt de wagons ophalen en duwt de laatste wagon tot op de vrije stopmelder.

Omgekeerd als de trein met de loc voorop binnenkomt is het makkelijker, de loc stopt (direkt) op de stopmelder en met de ontkoppelaar wordt de loc ontkoppelt, de loc rijdt door naar een volgend blok. Hiermee komt de stopmelder dus vrij.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 15 jun 2010 :  17:09:21  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Walter,

Sorry voor deze wat late reactie.
Ik ga jouw advies toch proberen uit te voeren.
De komende dagen heb ik het heel erg druk, zowel overdag als 's avonds , dus dan komt er niets van.
Ik houd je op de hoogte

Met groet, Roel
Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Vorige pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina