Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 64 / Bezoekers Vandaag: 1562
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 1380
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Doorrijden in cm probleem
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Volgende pagina
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp Pagina: 1 2 (of 2)

rdhaan

Netherlands
22 berichten

Geplaatst - 25 apr 2010 :  13:58:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Ik heb voor een goederen pendel trein een vaste route aangemaakt.
Omdat deze in bepaalde blokken moet keren doe ik dit op de 1e bezetmelder et een x aantal cm doorrijden. Echter in een aantal gevallen werkt dit niet (goed).

Dit lijkt te komen door het aantal cm die bij de cm doorrijden worden geteld. En deze wisselen!! Zie voorbeeld:

25 16548352 (o): Loc 35 zal 25,0cm doorrijden (Vaste treinroute)
26 16548352 (o): Loc 35 is reeds 0,18cm doorgereden
27 16548352 (o): Loc 35 doorgereden: 0,18 + 28,74 = 28,92
28 16548352 (t): Loc 35, blok 15: op stopmelder > minimum

52 17040441 (o): Loc 35 zal 40,0cm doorrijden (Vaste treinroute)
53 17040441 (o): Loc 35 is reeds 0,20cm doorgereden
54 17040441 (o): Loc 35 doorgereden: 0,20 + 40,23 = 40,43
55 17040441 (t): Loc 35, blok 15: op stopmelder > minimum

80 17445404 (o): Loc 35 zal 60,0cm doorrijden (Vaste treinroute)
81 17445404 (o): Loc 35 is reeds 0,20cm doorgereden
82 17446434 (o): Loc 35 is reeds 12,22cm doorgereden
83 17447479 (o): Loc 35 is reeds 22,41cm doorgereden
84 17448509 (o): Loc 35 is reeds 30,48cm doorgereden
85 17449538 (o): Loc 35 is reeds 36,57cm doorgereden
86 17450568 (o): Loc 35 is reeds 42,49cm doorgereden
87 17451597 (o): Loc 35 is reeds 48,41cm doorgereden
88 17452627 (o): Loc 35 is reeds 54,33cm doorgereden
89 17452627 (o): Loc 35 doorgereden: 54,33 + 5,75 = 60,07

Zoals je ziet hebt ik geexpirimenteerd met 25, 40 en 60 cm.
Echter, ze gaan allemaal fout! Dus waar komen die extra cm vandaan?
Ik heb zelf in die route een blok wat zoveel er bij telt dat doorrijden niet kan:
72 17313443 (o): Loc 35 zal 99,9cm doorrijden (Vaste treinroute)
73 17313443 (o): Loc 35 is reeds 0,37cm doorgereden
74 17313443 (o): Loc 35 doorgereden: 0,37 + 108,24 = 108,61
75 17313443 (t): Loc 35, blok 38: op stopmelder > minimum

En je kan niet meer dan 99,9 cm opgeven... Koploper blijft er 108,24 cm bijtellen :(

Weet iemand raad?

Rene.

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 25 apr 2010 :  16:08:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Rene

Ik had het zelfde probleem met een pendeltrein die moest ontkoppelen, omlopen en aankoppelen.
Met doorrijden in cm. lukte het niet om pricies boven de ontkopplaar te stoppen.
Dus ben ik overgegaan op een lichtsluis als stopmelder hiermee stopt de trein altijd op de zelfde plaats.
Dat de trein met doorrijden in cm. niet altijd op de zelfde plaats stopt is door Paul indertijd in een ander draardje al uitgelegd.

Met vriendelijke groeten
Piet Rehorst ( H0 3 rail - selectrix-2000 - decoder63 - Marklin - HAG - Roco - Trix )
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 25 apr 2010 :  17:28:33  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door rdhaan



25 16548352 (o): Loc 35 zal 25,0cm doorrijden (Vaste treinroute)
26 16548352 (o): Loc 35 is reeds 0,18cm doorgereden
27 16548352 (o): Loc 35 doorgereden: 0,18 + 28,74 = 28,92
28 16548352 (t): Loc 35, blok 15: op stopmelder > minimum

52 17040441 (o): Loc 35 zal 40,0cm doorrijden (Vaste treinroute)
53 17040441 (o): Loc 35 is reeds 0,20cm doorgereden
54 17040441 (o): Loc 35 doorgereden: 0,20 + 40,23 = 40,43
55 17040441 (t): Loc 35, blok 15: op stopmelder > minimum

80 17445404 (o): Loc 35 zal 60,0cm doorrijden (Vaste treinroute)

89 17452627 (o): Loc 35 doorgereden: 54,33 + 5,75 = 60,07

Zoals je ziet hebt ik geexpirimenteerd met 25, 40 en 60 cm.
Echter, ze gaan allemaal fout!



Volgens mij is uw conclusie niet juist.
De derde maal heeft de lok juist geremd, op 0,7 mm na.
Er is daarom ook geen opmerking dat hij te hard reed toen hij op de stopsectie kwam.

De twee eerste keren kwam de lok te snel op de stopsectie, laat hem eens een keer of drie die route rijden, dan kan hij leren remmen.
Daarna zal de doorrijafstand ook kloppen.

Door de te hoge aankomstsnelheid berekende Koplopper namelijk een doorrij-afstand die langer was dan door U gewenst, misschien onveilig en heeft daarom een soort snelstop uitgevoerd waardoor hij waarschijnlijk niet doorreed.
Gewoon laten doen ..komt goed, na het leren remmen.

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd

Bewerkt door dentheo op 25 apr 2010 17:38:32
Ga naar bovenaan de pagina

rdhaan

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 05 mei 2010 :  11:56:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Allen,

Het 'probleem' heb ik nu opgelost door er een virtuele melder tussen te hangen. Dit lijkt (tot nu toe) wel het effect te geven wat ik had gehoopt.

Theo, u heeft gelijk, de laatste keer deed Koploper het wel goeed, alleen was het fysiek niet mogelijk :)
Hierdoor was ik weer even 'in de mist'.

Rene.
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 30 mei 2010 :  20:52:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Rene,

Wat is een virtuele hanger en hoe doe (maak) je zoiets?
Ik heb ook problemen met het op tijd laten stoppen van een loc.

Roel
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 30 mei 2010 :  23:18:00  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo allen,

het doorrijden in cm. werkt alleen juist als de lage snelheidsstappen in koploper op de juiste manier geijkt zijn, het doorrijden in cm. werkt dan ook op de cm. nauwkeurig over kleine afstanden, vul dus nooit zelf zomaar wat in bij het ijken van locs.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded
Ga naar bovenaan de pagina

rdhaan

Netherlands
22 Posts

Geplaatst - 31 mei 2010 :  08:19:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Walter,

Al mijn loks zijn geijkt, echter het werkt niet altijd(!) goed.
Ik zie het vaker mis gaan als Koploper het drukker heeft (zeg, er rijden meer treinen).
Dan komt het voor dat een trein op de stopmelder ineens stil gezet wordt, of te ver door gaat rijden.

Nu dacht ik dat dit aan de bezetmelders zou liggen (Viesmann 5233's aan een HSI-88), maar die gaan netjes op tijd af volgens de logging. Daarom is het dan ook zo vreemd dat een virtuele melder het wel altijd goed lijkt te doen (want in theorie zeggen ze allebei een x aantal cm doorrijden. Alleen kun je het bij een blok per lok/treintype e.d. instellen en met een bezetmelder niet).

Roel,

Een virtuele melder kun je aanmaken door in de blokeigenschappen bij de 'Verwachte bezetmelder' uit een ander blok naast bv je 1.1 en 1.2 een type 'Rijden' toe te voegen. Je dient dan op te geven hoevele cm of aantal seconden en klaar.


Rene.
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 31 mei 2010 :  15:01:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Rene,

Wil je met virtuele melders rijden, dien je in Instelling per database --> algemeen -3 bij onderhouden blokken een vierkantje aan te vinken. Nu kan ik niet dat vierkantje aan vinken omdat het niet actief is. Er kan geen vinkje in geplaatst worden.
Toch gebruik ik versie 7.0 van Koploper!
Weet jij of misschien anderen hoe dit kan?

Roel.
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 31 mei 2010 :  15:27:26  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door reiziger

Hallo Rene,

Wil je met virtuele melders rijden, dien je in Instelling per database --> algemeen -3 bij onderhouden blokken een vierkantje aan te vinken. Nu kan ik niet dat vierkantje aan vinken omdat het niet actief is. Er kan geen vinkje in geplaatst worden.



Misschien op algemeen-1 uitgebreide mogelijkheden aankruisen ?

Theo vanop de heide.
N+SX+kpl+kplRsd
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 31 mei 2010 :  17:33:37  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Theo,

Je hebt gelijk.
In algemeen-1 uitgebreide mogelijkheden aangevinkt en het was nu wel mogelijk.
Dank voor je snelle reactie .

Roel
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 31 mei 2010 :  17:42:46  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door rdhaan

Walter,

Al mijn loks zijn geijkt, echter het werkt niet altijd(!) goed.
Ik zie het vaker mis gaan als Koploper het drukker heeft (zeg, er rijden meer treinen).
Dan komt het voor dat een trein op de stopmelder ineens stil gezet wordt, of te ver door gaat rijden.

Nu dacht ik dat dit aan de bezetmelders zou liggen (Viesmann 5233's aan een HSI-88), maar die gaan netjes op tijd af volgens de logging. Daarom is het dan ook zo vreemd dat een virtuele melder het wel altijd goed lijkt te doen (want in theorie zeggen ze allebei een x aantal cm doorrijden. Alleen kun je het bij een blok per lok/treintype e.d. instellen en met een bezetmelder niet).

Roel,

Een virtuele melder kun je aanmaken door in de blokeigenschappen bij de 'Verwachte bezetmelder' uit een ander blok naast bv je 1.1 en 1.2 een type 'Rijden' toe te voegen. Je dient dan op te geven hoevele cm of aantal seconden en klaar.


Rene.



Hallo Rene,

1 meter doorrijden op een stopmelder is wel erg veel van het goede, en naar mijn mening vragen om problemen, ik zou hier denk ik liever een harde melder voor zien.

Je kan overigens ook in aanvullende blokgegevens de optie doorrijden in cm. ingeven voor alle treinen cq. treintype cq. trein.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 31 mei 2010 :  20:46:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hi All,

Ik heb de indruk dat de nauwkeurigheid van het aantal cm doorrijden ook te maken heeft met de lok. Op dit moment heb ik 5 treinen rijden. Bij vier ervan wordt heel netjes gestopt met het aantal cm doorrijden. Mijn Roco 2200, die overigens netjes rijdt, maakt er af en toe een potje van, vooral op de kopsporen. De ene keer staat de trein tegen het stootblok te drukken, de andere keer stopt hij weer centimeters ervoor. Ik ben aan het zoeken naar de oorzaak, maar heb die nog niet gevonden. Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn bevindingen.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 31 mei 2010 :  21:37:24  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Dirk,

let op antislipbandjes en schone wielen, en op snelheden en instellingen van je terugmelders uit andere blokken.

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1 Reloaded.
Doe wat je zegt, dan lieg je niet.
Ga naar bovenaan de pagina

phdirk

Netherlands
2534 Posts

Geplaatst - 01 jun 2010 :  22:26:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter,

Bedankt voor de tips. Ik zal een en ander goed nakijken. Ik laat weten wat eruit komt. Dat kan overigens wel enige tijd gaan duren.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 09 jun 2010 :  15:05:45  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,

Ik loop tegen een ander probleem aan in de vaste treinroute met ontkoppelrails, maar ik weet niet of ik hier een nieuwe topic moet aanmaken.
Ik stel het probleem daarom hier toch maar:

In de vaste treinroute heb ik bij twee rangeersporen via een vinkje aangeven dat de loc mag inrijden bij een bezetmelding.

Nu gebeurt het volgende:

- Loc rijdt een vaste treinroute.
- Trein komt in het blok vóór het rangeerblok en blijft nu in werkelijkheid (dus zichtbaar) stil staan, terwijl hij wel gewoon mag doorrijden. In dit rangeerblok staan twee wagons.
- In het baanoverzicht echter rijdt de trein wel het bezetgemelde blok in. Het juiste locnummer wordt dus ook in dat blok zichtbaar. Het voorgaande blok wordt nu blauwgekleurd omdat natuurlijk in werkelijkheid de loc is blijven staan.
- Als ik handmatig ga rangeren rijdt de loc wel het bezetgemelde blok in.

Waarom laat Koploper fysiek de loc stil staan voor een bezetgemelde blok (terwijl hij wel mag inrijden) terwijl in het baanoverzicht de loc wel dat blok inrijdt.

Bewerkt door reiziger op 09 jun 2010 16:25:59
Ga naar bovenaan de pagina

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 09 jun 2010 :  17:00:55  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo onbekende,

Met een naam ondertekenen wordt hier wel gewaardeerd.

Staan deze wagens dan niet toevallig al op de stopmelder? Als dat zo is dan denkt Koploper dat de loc moet stoppen en zal dus ook niet meer verder rijden. Dus zorg dat de wagens niet op de stopmelder staan.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 09 jun 2010 :  19:52:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Sorry Koos,

Mijn naam is Roel.
Totaal vergeten mijn naam te vermelden.
In dit zelfde topic zie je drie maal mijn naam staan. Met andere woorden: het is (was) geen opzet!

Dank in ieder geval voor je reactie.
Ik ga zo dadelijk met jouw suggestie aan de slag.
Ik zal het resultaat zeker terugkoppelen.

Met groet, Roel
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 09 jun 2010 :  21:07:14  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koos en anderen,

Ik ben al anderhalf jaar met Koploper bezig, heb veel locs rijden en dacht aardig wat van het programma af te weten. Maar anderhalf jaar is blijkbaar niets vergeleken met de tijd dat jullie daarmee bezig zijn.
Ik begrijp jouw vraag <staan deze wagons soms op de stopmelder> niet, Koos.
Het bereffende rangeerspoor (= eindspoor) heeft één bezetmelder. In dit rangeerspoor zit een ontkoppelrail. De twee wagons staan achter het ontkoppelrail. Dus dit blok geeft bezet aan.
In de vaste treinroute heb ik wel aangevinkt dat een loc een blok mag inijden als die bezet is. Maar.... dat doet hij dus niet.
Als er geen wagons in het blok staan, wordt de vaste treinroute perfect uitgevoerd.
Wat wel opvalt is dat de loc in het voorgaande blok even een klein stukje gaat rijden (2 cm) en dan stopt. Terwijl ij moet doorrijden.
Zoals gezegd, in het baanoverzicht, belandt de loc wel in het rangeerblok.
Ik hoop dat jullie mijn omschrijving begrijpen.

Met groet, Roel



Ga naar bovenaan de pagina

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 09 jun 2010 :  21:42:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Roel,

Als het blok maar één bezetmelder heeft zal het nooit gaan lukken, want deze bezetmelder is nu ook de stopmelder en door cm doorrijden te gebruiken stopt normaal de lok wat verder. Nu staan er al wagens en is dus de bezetmelder en tevens de stopmelder al bezet voordat de lok het blok in kan gaan rijden. Het werkt alleen als er een stopmelder is die achter de wagens ligt en nog niet bezet is. Op het moment dat de lok dan de wagens op die bezetmelder drukt zal de trein stoppen.
Bij gebruikmaking van de optie inrijden bij een bezetmelding mag de stopmelder van dat blok nooit bezet zijn.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 09 jun 2010 :  21:50:31  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koos,

Er gaat iets bij me dagen. Ik was er al bang voor dat het blok een tweede bezetmelder moet hebben en dan kun je inderdaad spreken van een stopmelder.
Nu begrijp ik wel je vraag:<staan deze wagons soms op de stopmelder>.
Koos, ik ga ermee aan de slag. Je hoort nog van me.
Ik ben blij met dit forum .

Met groet, Roel
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 09 jun 2010 :  22:45:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Koos,

Ik heb op de beide rangeersporen even provisorisch de extra bezetmelders aangebracht en..... alles klopt nu.
Nu ik er over nadenk moet ik zeggen .. uiteraard, maar het muntje moet net op tijd vallen natuurlijk. Je wilt het niet geloven, maar ik ben er al een paar dagen mee bezig.

Nu moet ik nog zorgen dat de treinen met hun koppelingen recht boven de ontkoppelrails tot stilstand komen. En dat, heb ik begrepen, is een geduldkwestie!

Bedankt voor de hulp tot nu toe, Koos.

Met groet, Roel

Bewerkt door reiziger op 10 jun 2010 09:08:14
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 10 jun 2010 :  19:33:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Koos en anderen,

ik heb nog een vraag:
eerst even een situatieschets
Ik heb twee eindsporen met in elk een ontkoppelrail. Ieder eindspoor heeft nu twee meldpunten. Het eindspoor is, ivm de ruimte, slechts 4 rails (188) lang. Het ontkoppelrail zit één rail achter een wissel. dan twee rails voor twee wagens en dan 1 rail voor de stopsectie. Als een loc zeer langzaam het blok binnenkomt moet hij eigenlijk na één rail na de wissel al stoppen. Dan staat de koppeling boven het ontkoppelrail. Maar hij rijd te ver door.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat de loc na een rail achter een wissel al stopt.
In alle discussies over het stoppen van een loc bij een ontkoppelrail moet de loc een stuk verder rijden. Bij mij moet de loc veel eerder stoppen.
Wie gaaft mij raad?

Met groet, Roel
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 11 jun 2010 :  03:15:08  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Roel,

Bij mij moet de loc gelijk na de wissel stoppen als hij ontkoppeld heeft, dit blok is 25cm lang en heeft 2 bezetmelders. In principe blijf het doel wat het moet doen hetzelfde( rij zelf n-spoor )

Bij vaste route gegevens blok kun je alternatieve stopplaats kiezen, deze staat bij mij op 1 ( dus mijn eerste bezetmelder na de wissel ) en dan x aantal cm doorrijden.

Misschien dat dit helpt.

Mvg

Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 11 jun 2010 08:41:02
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 11 jun 2010 :  10:36:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

Dank voor je reactie.
Het geeft mij een warm gevoel dat je zelfs 's nachts (03:15:08) een antwoord geeft op mijn vraag .
Ik heb gisteren al met die alternatieve stopplaatsen zitten rommelen, maar toen kwamen er andere problemen om de hoek kijken.
Ik ga het opnieuw proberen en laat je de uitkomst weten.
Het moet toch lukken wat krijgen we nu

Met groet, Roel
Ga naar bovenaan de pagina

Ferdinand Paternoster

Netherlands
139 Posts

Geplaatst - 11 jun 2010 :  12:27:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Roel,

kwam net vanuit werk, en dan moet je toch altijd even kijken of er nog iets op het forum is gebeurd

Hopelijk heb je er wat aan.

Bij mij is blok 11 mijn blok voor ontkoppelen, bestaat uit 3 sectie's
Als de trein moet ontkoppelen komt hij uit blok 10 en stopt hij op alternatieve stop plaats 3 ( stopmelder BM3 ) met x cm doorrijden, na ontkoppelen gaat hij naar blok 13 stop net na de wissel.
Een andere lok rijdt blok 11 binnen vanuit blok 10 en stopt op alternatieve stopplaats 1 ( binnenkomst melder BM1 ) en rijdt een x cm door om aan te koppelen, en dit kun je dan perfect afregelen, mits de loks goed zijn geijkt in de lagere stappen

-----------------||---------|-------------------------------|-----------||--------
Blok13----<---------BM3---------Blok11--BM2---------------BM1------Blok10-<--

Suc6

Groeten Ferdinand

N-spoor - IB - DCC / Pecco code 55 duits /zwitsers / oostenrijks

Bewerkt door Ferdinand Paternoster op 11 jun 2010 12:35:00
Ga naar bovenaan de pagina

reiziger

30 Posts

Geplaatst - 11 jun 2010 :  14:32:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ferdinand,

Ik heb inderdaad gedaan wat jij voorstelde. En ik kan de locs tot op de cm afstellen boven de ontkoppelrails. Gaat perfect. Dit alles echter zonder wagens, dus rijden met alleen de locs!
Maar nu komt het.

De bedoeling is dat een loc twee wagens in blok 17 (=eindblok) koppelt en deze in blok 20 (= ook eindblok) ontkoppelt via blok 5. De loc rijdt daarna naar een loods.
Dan moet een andere loc de wagens in blok 20 weer koppelen en dan weer ontkoppelen in blok 17. Ook weer via blok 5. Dan gaat die loc naar de loods en begint het spel opnieuw.

Ik plaats nu twee wagens achter het ontkoppelrail in blok 17 en laat een loc de vaste treinroute rijden.
Het probleem is nu dat de loc wel vanuit de loods naar blok 5 rijdt, maar dan stopt. De loc wil niet naar blok 17 waar de twee wagens staan. Echter op het baanoverzicht op de laptop belandt de loc wel in blok 17.
Ditzelfde gebeurt ook als ik een loc vanuit de loods via blok 5 naar blok 20 laat rijden als ook daar twee wagens staan.
Toch heeft beide blokken 2 tmp's.
Ik heb ook aangevinkt in het blokmenu van de vaste treinroute dat een loc een blok mag inrijden, ook al is dat blok bezet.

Dit probleem had ik al eerder en toen zei Koos (C_Jabaaij) om een tweede tmp in beide blokken te plaatsen, de stopsectie. Dat heb ik gedaan en reden de locs wel het bezette blok in. Nu echter, met een alternatieve stopplaats, wil de loc weer niet verder rijden.

Ik weet het nu niet meer . Weet jij of anderen misschien een oplossing?

Met groet, Roel

Ga naar bovenaan de pagina
Pagina: 1 2 (of 2) Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
Volgende pagina
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina