Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 735 / Bezoekers Vandaag: 6352
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 795
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Massa simulatie in schaduwstation
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

emanje

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 13 mei 2009 :  11:48:56  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Hallo Koplopers,

Ik heb de massa simulatie voor verschillende treintypes ingesteld. Bijvoorbeeld voor treintype "personentrein diesel":
- Optrekken 0-50km/h = 20 sec.
- Remmen 50-0 km/h = 5 sec.
Werkt allemaal perfect. Alleen zou ik willen dat in de schaduwstations de treinen geen gebruik maken van massasimulatie, zodat ze snel optrekken en remmen. Ik krijg dat maar niet voor elkaar. Is het mogelijk dit in Koploper in te stellen? Ter aanvulling: CV3 en CV4 van de (esu) locdecoders heb ik overigens allemaal ingesteld op waarde 1, dus daar zal het niet aan liggen.

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.5

Bewerkt door emanje op 13 mei 2009 11:57:58

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 13 mei 2009 :  11:59:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Die reactie had ik eigenlijk wel verwacht. Dat had ik erbij moeten zetten: Ik heb het aangevinkt, maar het heeft helaas geen resultaat.

Groet, Enrico

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.5

Bewerkt door emanje op 13 mei 2009 11:59:45
Ga naar bovenaan de pagina

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 13 mei 2009 :  13:45:28  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Hallo Ben,

Sorry, ik moet duidelijker zijn. Ik heb ze uitgevinkt. Standaard staan ze aangevinkt. Maar zoals gezegd geen resultaat.

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.5
Ga naar bovenaan de pagina

santhe

Netherlands
212 Posts

Geplaatst - 13 mei 2009 :  17:50:59  Toon profiel  Bezoek de homepagina van santhe  Reageer met citaat
Hallo Enrico,

Alle drie de vinkjes uit?

Theo.
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 13 mei 2009 :  21:05:22  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Hoe staat het ingesteld bij instellingen per database en dan tabblad "remmen/Spooktrein/Massa"?
Hier moet ook worden opgegeven welke massa simulatie er moet gelden als er niet netjes wordt opgetrokken.

Voor mijn gevoel zijn defaults niet echt goed gekozen hier.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

emanje

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 15 mei 2009 :  10:49:26  Toon profiel  Bezoek de homepagina van emanje  Reageer met citaat
Ik ben eruit! Paul heeft gelijk. De waarden in het tabblad "remmen/Spooktrein/Massa" waren niet goed ingesteld. Nu wel en het werkt perfect.

Iedereen bedankt voor de reacties.

Enrico

Modelbaan "Hasenwald"
Fleischmann - H0 profi - TC - Koploper 6.5

Bewerkt door emanje op 15 mei 2009 10:51:27
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina