Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 245 / Bezoekers Vandaag: 4781
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 557
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 Remmen TEE van Roco
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Agebe

Netherlands
402 berichten

Geplaatst - 27 apr 2009 :  22:51:28  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Allemaal,

Een tijdje geleden heeft de decoder van mijn TEE het begeven. Daar deze nog garantie had is dit ook zonder problemen verholpen.
De TEE reed voor de crash, heel goed in koploper.
Ik heb ook de oude decoder instellingen over genomen, maar helaas ik krijg de TEE niet meer goed zoals het was.
Wat wil ik weer, dat de TEE weer goed gaat remmen. Voor het goede en leuke remmen moet ik de afrem vertraging op 4 zetten, om het piepende rem geluid weer te krijgen.
Helaas is het zo als ik nu deze waarde op 4 zet, de TEE bijna overal te ver doorijdt.
Heb deze CV maar op 1 gezet en dan gaat het goed, maar dan heb ik geen remgeluiden.
Uiteraard heb ik opnieuw geijkt.
Wie weet raad?

Mvg Ab Boezerooij

Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)

Rob Fongers

Netherlands
658 Posts

Geplaatst - 27 apr 2009 :  23:48:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Ab,

Is het een decoder van zelfde merk en type? Ik denk dat het beste wat je kan doen opnieuw ijken en spelen met de configuratie variabelen. Ik heb hetzelfde meegemaakt alles overgezet van zelfde type decoder en dat werkte ook niet.



Grtz Rob


Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd



TC / DCC - N Spoor - Koploper - Loconet interface - S88LN -tijdperk V/VI Duits-internationaal
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 10 mei 2009 :  20:45:19  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Ab,

misschien goed om de trein opnieuw te ijken, zeker als de bij de ijking ingestelde snelheden niet overeen komen met de snelheden van de andere decoder, en de snelheid te laag staat ingesteld, laat koploper de trein langer doorrijden,

met vriendelijke groet,

Walter

Marklin testbaan met 6021/6050 Vaste baan met Central Station 1
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 11 mei 2009 :  09:23:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Walter en Rob,

De lok is al opnieuw geijkt, en als ik de waarden laat staan, dan rijdt de TEE goed.
Op het ogenblik laat ik het even zo.
Omdat een ander probleem even de eerste prioriteit heeft.

Mvg Ab Boezerooij

Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina

Han

Netherlands
106 Posts

Geplaatst - 14 mei 2009 :  09:57:23  Toon profiel  Reageer met citaat
Goede morgen Ab,

Ik heb het zelfde probleem gehad als jij hier aangeeft en heb de volgende oplossing toegepast.
In treintype de massasimulatie voor het afremmen van 50-->0 op nul gesteld. Nu met rijproeven vastgesteld hoe hoog de CV 4 kon worden gezet om te voorkomen dat de loc te ver "doorschiet".
Deze instelling (CV4) staat bij mij op 8, het remgeluid is terug en door de hogere CV waarden remt de loc naar behoren af.
Misschien ook een oplossing voor jou?

Vriendelijke groet,

Han.
Ga naar bovenaan de pagina

Agebe

Netherlands
402 Posts

Geplaatst - 14 mei 2009 :  20:53:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Han,

Bedankt voor de tip, ga hier binnenkort eens mee experimenteren.

Zodra mijn bezigheden aan de baan af zijn ga ik er mee aan de gang.

Mvg, Ab Boezerooij

Ab Boezerooij (Koploper,ECOS-IB,HSI-88, HO, NS)
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina