Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 675 / Bezoekers Vandaag: 681
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 795
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 LS 150 schakelt niet meer .
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Peter Kleton

198 berichten

Geplaatst - 31 mrt 2009 :  19:34:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
een paar jaar geleden, bij een andere H0 baan ,gebruikte ik Koploper en daarbij de Lenz Wisseldecoder type LS 150.
Nu ben ik voorafgaand aan een nieuwe baan ,met een klein proefbaantje bezig om eerst een paar zaken uit te zoeken, voordat het in het 'groot" neer gezet wordt,en correcties uitvoeren veel tijd en moeite kost.
Maar het probleem wat weer op duikt is, dat weer een LS150 soms niet meer reageert op opdrachten van K.
Zelf had ik al eens ontdekt, dat een ''reset '' dmv even de 16 V ~ onderbreken, terwijl de digitale spanning er op blijft staan ,de wisseldecoder weer bruikbaar maakt.
Een vraag ,die ik naar de Firma Lenz stuurde, werd binnen enkele uren beantwoord, met als antwoord, dat het een overbelasting was geweest ,die men door onderbreken van de 16V (inderdaad op mijn ''ontdekte ''methode )kon resetten.
Maar ik heb op 2 van de 4 gebruikte uitgangen relais aangesloten, omdat de oude Roco wisselomzetters teveel stroom gebruiken.
En op de andere 2 zitten Conrad motoromzetters, die niet zoveel stroom gebruiken.
Dus een overbelasting is de oorzaak niet.
Wie weet er wat over te zeggen?
Vr Gr Peter

sein

Netherlands
20 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2009 :  22:49:54  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,
Mogelijk heb je wat aan deze link.

http://translate.google.com/translate?hl=nl&sl=en&u=http://www.tonystrains.com/productcompare/sta_dec_comparison_ls150.htm&sa=X&oi=translate&resnum=3&ct=result&prev=/search%3Fq%3Dls150%2Blenz%2Bgebruiksaanwijzing%26hl%3Dnl%26sa%3DN

Groetjes Bert.

Bert, Fleischmann, Twin-center, Koploper, HO SBB
Ga naar bovenaan de pagina

n/a

196 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2009 :  23:07:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Peter,

Ik heb nu acht LS150 wisseldecoders in gebruik.
Mijn probleem is dat bij het opstarten van Koploper er soms één van de wisseldecoders het niet doet.
Deze moet ik dan volgens jouw methode resetten.
Gaat het na het opstarten eenmaal goed dan blijven de decoders goed werken.
Lenz heeft al een aantal decoders vervangen maar zonder resultaat.
Ook heb ik de fout gezocht bij MRdirect.
Inmiddels heb ik de Conrad aandrijvingen (ik had er een tiental van) vervangen door Piko spoelen.
Dus al mijn wissels worden nu aangedreven door Piko aandrijvingen.
De tijd zal nu uitwijzen of dit probleem is opgelost.

Groet, Rob

Edits Pro Booster, MRdirect, Koploper, HSI-88, Zimo, Lens LS150, HO, 2 rail.
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Landsweers

Netherlands
54 Posts

Geplaatst - 31 mrt 2009 :  23:29:44  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Peter,

Ook ik heb de LS150 gebruikt om een relais aan te sturen (Viessmann 5551 voor o.a. keerlus oplossing en verlichting), maar had geen betrouwbare werking.
Ook na uitwisselen met een andere LS150 dezelfde problemen.
Gelukkig bleek na gebruik in combinatie met het relais de LS150 niet beschadigd te zijn.
Uiteindelijk heb ik een Viesmann schakelmodule aangeschaft voor het aansturen van relais, wat nu zonder problemen werkt.
De LS150 werkt trouwens prima met de door mij gebruikte Fleischmann wissels.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groeten,
Peter

H0 gelijkstroom + Intellibox + Pentium 3 + Koploper 6.6 + Widescreen = PLEZIER
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kleton

198 Posts

Geplaatst - 01 apr 2009 :  22:00:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo,
Bij mijn vorige baan had ik ook MRDirect met Koploper in gebruik. Ik dacht toen ,dat het door MRD of door de wss een beetje krakemikkerige pc kwam.
Maar dat was dus niet zo (Gelukkig voor Marco ), maar deze week gebeurde het dus ook met K. en Roco Multimaus en de S88XPressNetL1.
Ik heb Tony's website gevonden ,maar ik vond alleen een ''review ''van het produkt LS150.'' Mijn'' probleem werd niet gemeld, dus helaas, daar niet. Ben toen ook nog terecht gekomen bij de Yahoo Group, afdeling Lenz. Ook daar wel vragen over het ding, maar blijkbaar komt het verschijnsel weinig voor.
Ik zal maar een verbreekdrukknop van de Firma Conrad in de 16V voeding zetten ,dan maar zo .
Groeten,Peter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina