Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 94 / Bezoekers Vandaag: 8907
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 664
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Gevorderden
 ontkoppelen met Krois en Tran decoder
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

bverbiest

Netherlands
101 berichten

Geplaatst - 01 feb 2009 :  16:12:43  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste mede Koplopers
Al enige tijd probeer ik in een vaste route een stoomtrein op een opstelspoor te zetten en vervolgens met de loc via de draaischijf en de verzorgingssporen naar de loods te rijden.
Intussen heb ik alles werkend zoals ik wil behalve het ontkoppelen.
Ik gebruik een Krois automatische koppeling die door de Tran decoder wordt bediend. Deze decoder heeft een ingebouwd programma waarmee de gehele ontkoppel procedure wordt uitgevoerd. De functie zit onder F3 geprogrammeerd waarbij F3 wordt aangezet en direct daarna weer wordt uitgezet. Op dat moment gaat de loc een klein stukje terug, ontkoppelt en rijdt iets vooruit. Dit werk prima maar ik krijg het niet voor elkaar om deze aansturing in de vaste route te laten gebeuren.
Ik heb eerst gekeken naar een logische of speciale actie maar kom daar niet uit. Vervolgens heb ik in de uitgebreide locfuncties ingesteld dat de functie 2sec aan moet zijn (en dus dan weer uit gaat) als de loc uit een bepaald blok in het betreffemde blok komt. Er zijn dan verschillende keuzes mogelijk, maar bij geen van allen wordt de ontkoppelaar geactiveerd.
Kan dit niet via een vaste route, of moet ik het toch anders oplossen?


Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest

C_Jabaaij

214 Posts

Geplaatst - 01 feb 2009 :  17:50:56  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Barend,

Ik gebruik niet die functie in de decoder, maar laat alles door Koploper doen. In de decoder is uiteraard wel op de betreffende functieuitgang ingesteld dat het een koppeling is en de tijd dat de koppeling bekrachtigd mag zijn zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing van de Krois koppeling.
In de vaste route vul ik bij tijd kadee een tijd in en daarnaaast de stap van de decoder. Dit werkt altijd goed.

Koos Jabaaij.
Ga naar bovenaan de pagina

bverbiest

Netherlands
101 Posts

Geplaatst - 01 feb 2009 :  21:55:49  Toon profiel  Reageer met citaat
Koos

Bedankt voor je reactie. Ik weet dat het op die manier ook kan, maar wil graag weten of het aansturen van een loc functie op een bepaald punt in de route ook kan door de F toets aan te roepen of dat het niet mogelijk is.

quote:
Oorspronkelijk geplaatst door C_Jabaaij

Hallo Barend,

Ik gebruik niet die functie in de decoder, maar laat alles door Koploper doen. In de decoder is uiteraard wel op de betreffende functieuitgang ingesteld dat het een koppeling is en de tijd dat de koppeling bekrachtigd mag zijn zoals beschreven in de gebruiksaanwijzing van de Krois koppeling.
In de vaste route vul ik bij tijd kadee een tijd in en daarnaaast de stap van de decoder. Dit werkt altijd goed.

Koos Jabaaij.



Met vriendelijke treingroet,
Barend Verbiest
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina