Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 69 / Bezoekers Vandaag: 28671
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 957
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Omschakelen verlichting
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

fred spierenburg

Netherlands
58 berichten

Geplaatst - 01 jun 2008 :  13:52:26  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo allen,

Ik loop tegen een vreemd fenomeen aan.
In een trek/duwtrein heb ik in het stuurstandrijtuig een oude decoder ingebouwd (6090), alleen de verllichting moet daarbij omgeschakeld worden.
Vervolgens een stuurstand aangemaakt met een vrij adres / 14 stappen , en licht aansturen aangevinkt.
Deze stuurstand aan een loc gekoppeld. De verlichting reageert wel op aan en uitschakelen, maar niet op omschakelen.
Om te testen of het omschakelen wel in orde is heb ik een loc aangemaakt met het gekozen adres, en op die manier schakelt de decoder de verlichting prima om en om.
Heeft iemand een idee?

m.v.g

Fred

MRdirect

Netherlands
287 Posts

Geplaatst - 02 jun 2008 :  11:54:25  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
Fred had mij een uitgebreider verhaal gestuurd met oa:

Wanneer ik in koploper het masterloc rijwindow selecteer en via het keyboard met de DEL toets de loc omschakel van rijrichting, zie ik op het MRD scherm keurig de beide groene pijlen omschakelen naar rood. Dus ze staan welk degelijk gekoppeld.

Ik heb hem net geantwoord dat het een MRdirect probleem lijkt omdat de richtingspijlen in MRdirect wel reageren op de Koploper richtings-omkering maar de decoder blijkbaar niet.
Samen met Fred zal ik naar de oorzaak gaan zoeken.
groet, Marco



http://www.MRdirect.nl : MRdirect, Marklin-K, Motorola en DCC decoders
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina