Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 133 / Bezoekers Vandaag: 9590
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 761
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Snelheid in schaduwstation (laag)
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Joost V

10 berichten

Geplaatst - 18 mei 2008 :  15:10:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik heb eerste deel van mijn schaduwstation aangesloten en opgezet in koploper. Echter 1 ding kom ik niet uit en dat is dat de twee testloks beide met zo'n 19 km per uur vanaf de eerste wissel tot de stopsectie kruipt. Wat ben ik vergeten/heb ik verkeerd gedaan.

De loks laat ik van blok 101 naar willekeurig blok 102/103/104 rijden...
Alvast dank,
Hiist

P.s. Ik heb het koploper bestand toegevoegd

Download Attachment: ArtemussBad.bck
11,21 KB

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 mei 2008 :  16:27:32  Toon profiel  Reageer met citaat
Joost/Ben,

@Ben
Wat jij adviseert kan wel maar is niet de echte reden waarom dit gebeurd. Lees maar even verder...

@Joost
Waarom heb jij voor de blokken waar het fout gaat het leren remmen uitgezet? Dit is een bewuste actie want standaard staat deze optie aan bij het aanvullende blokgegevens.
Wat je ook zou kunnen doen is leren remmen uit laten staan voor die blokken en in onderhouden blokken aangeven dat het afremmen naar gemiddelde snelheid pas op de laatste melder mag starten. Dit kan alleen als je stopsecties voldoende lang zijn.

Zelf zou ik gewoon kiezen voor de eerste optie. Er zijn nog meer mogelijkheden, maar die noem ik maar even bewust niet om je niet al te zeer in verwarring te brengen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Joost V

10 Posts

Geplaatst - 18 mei 2008 :  16:28:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi Ben,

Was dus eigenlijk denk foutje mijnerzijds... Bij detectiepunt voor de wissel begint natuurlijk blok en dan beginnen de standaard regels om in stopsectie te stoppen. Correct?

Groet,
Joost
Ga naar bovenaan de pagina

dentheo

Belgium
1758 Posts

Geplaatst - 18 mei 2008 :  17:46:26  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Joost V

Hoi Ben,

Was dus eigenlijk denk foutje mijnerzijds... Bij detectiepunt voor de wissel begint natuurlijk blok en dan beginnen de standaard regels om in stopsectie te stoppen. Correct?




Klopt, gaat zeer snel op gemiddelde snelheid rijden en dan leren remmen .

Theo vanop de heide
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 18 mei 2008 :  17:47:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Joost,

Ja klopt. Als het leren remmen aanstaat zal de trein zo lang mogelijk op gemiddelde snelheid blijven rijden ipv gehele traject minimum snelheid.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Joost V

10 Posts

Geplaatst - 18 mei 2008 :  18:15:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Hoi,

Ik had begrepen dat je in schaduwstation leren remmen beter uit kon zetten... Vandaar. Dan ga ik leren remmen eens aanzetten voor de opstelsporen.

Groetjes,
Joost
Ga naar bovenaan de pagina

Wissels

Netherlands
1450 Posts

Geplaatst - 18 mei 2008 :  18:53:51  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wissels  Reageer met citaat
Hallo Joost,

gezien het feit dat jij een gemeenschappelijke remmelder gebruikt voor het station, is het direkt stoppen en het niet leren remmen overbodig geworden, hierdoor is vermoedelijk jouw vergissing ontstaan,

met vriendelijke groet,

Walter

Software modeltreinen
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina