Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 169 / Bezoekers Vandaag: 6624
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 429
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Vertrek uit schaduwstation
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Tony2

Netherlands
8 berichten

Geplaatst - 16 dec 2007 :  15:49:05  Toon profiel  Reageer met citaat
Ik heb een wens echter geen flauw idee of dit realiseerbaar is.

Ik heb (nog maar) 3 locs echter ik zou willen dat er in mijn schaduwstation wordt bepaald welke loc mag vertrekken. Om de beurt zou perfect zijn zodat een afwisseld beeld qua loks ontstaat. Er loopt een doorgaand spoor door het schaduwstation en er bevinden zich 3 opstelsporen.

Wie heeft een idee?

Grt

Anthony van Dijk

tomprins

Netherlands
538 Posts

Geplaatst - 16 dec 2007 :  16:01:12  Toon profiel  Reageer met citaat
Anthony,

Koploper bepaalt bij automatisch rijden willekeurig welke trein mag vertrekken, dus dat geldt ook in het schaduwstation. Ik zou alleen de treinen niet op volgorde laten vertrekken, saai en voorspelbaar, maar dat is een keuze. Standaard is het zo dat de treinen willekeurig hun weg vervolgen na het schaduwstation. Je kunt in onderhouden blokken instellen of er vanuit een blok op kans, volgorde of optimale lengte vertrokken moet worden. Kies hier voor Kans, als het willekeurig moet, dat is ook de standaardinstelling die al geselecteerd is. Wil je echt om de beurt dan moet je bij vertrek uit het schaduwstation voor volgorde kiezen.




Met vriendelijke groet,

Tom Prins
Märklin, Intellibox, probeer de EC, C-rails, HSI88, Koploper. Periode III en IV, DB en SBB. Heerlijk, die speciale en logische acties!
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 dec 2007 :  20:23:30  Toon profiel  Reageer met citaat
Tony,

Je kan de blokken uit je schaduw station ook opnemen in een blokgroep. Wanneer jij aan deze blokgroep de optie FIFO aanzet krijg je precies wat jij nu vraagt. Alleen of jij dit na een 1/2 uur kijken nog steeds leuk vind betwijfel ik.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina