Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 129 / Bezoekers Vandaag: 7857
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 589
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 verlichting uit bij stilstand in blok
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

prehorst

Netherlands
600 berichten

Geplaatst - 09 dec 2007 :  19:22:38  Toon profiel  Reageer met citaat
Mede spoorders

Ik heb in een vrij lange ICE twee motoren met ieder een eigen decoder waardoor het twee afzonderlijke lokomotieven zijn.
Ik heb beide locomotieven/decoders geijkt en rij met bijde locomotieven in traktie.
Om dat ik in de schaduwstations de verlichting uit wil hebben heb ik als proef in een blok de optie verlichting ui als de trein stilstaat aangevinkt.
Als de trein stilstaat gaat alleen het licht van de knecht uit en van de baas bijft het branden.
Wat doe ik verkeerd bij de instellingen?

Met vriendelijke treinen groeten
Piet Rehorst ( H0 - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco)

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 10 dec 2007 :  08:40:06  Toon profiel  Reageer met citaat
Piet,

Ik neem aan dat jij de optie hebt aangegeven in de aanvullende blokgegevens.

Van de loc waarbij het fout gaat is daar soms in onderhouden locomotieven een uitgebreide aansturing van het licht gedefinieerd? Als dat zo is dat overruled deze de instelling van het blok.

Misschien wel even handig om voor dit probleem je database te uploaden. Het zoekt dan vast makkelijker naar de fout (of misschien wel in Koploper).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 10 dec 2007 :  21:57:47  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Ik heb het

Download Attachment: pre.bck
300,5 KBvanavond nog eens bekeken, als ik de optie licht uit als trein stilstaat aanvink gebeurd er het volgende, in de vaste treinroute Autotrein heb ik in blok 60 het vinkje aangezet om te kijken hoe dit werkt.
Als de trein in dit blok stopt gaat bij de knecht het licht uit en bij de baas wisseld direkt de frontverlichting naar de sluitverlichting en blijf branden terwijl de trein hier 60 sec. moet wachten en vervolgens moet keren en eigenlijk de verlichting op de 30 sec. pas zou moeten wisselen.
Als de trein weer vertrekt wisseld de verlichting van de knecht en gaat weer branden.
Zoals gevraagd heb ik de database ge-upload.


Met vriendelijke treinen groeten
Piet Rehorst ( H0 - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 14 dec 2007 :  22:38:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Ik was je even vergeten (maar gelukkig niet helemaal).

Je database heb ik even gedownload en gekeken naar hetgeen jij beschrijft. Ik heb de beide ICE in tractie aan elkaar gekoppeld (adres 54 en 55). Hierna de vaste treinroute gestart voor autotrein.

Wanneer ik kijk in de rijwindows en ook in de communicatielogging zie ik niet gebeuren hetgeen jij beschrijft. Zou jij ditzelfde eens willen doen en ook hoe het gaat als je commpoort op testen staat (menu algemeen/instellingen per database).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

prehorst

Netherlands
600 Posts

Geplaatst - 16 dec 2007 :  21:42:04  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul

Ik heb in de test fase en in het werkelijke bedrijf log-file's gemaakt van de loks als ze in tractie rijden en als ze alleen rijden.
In deze log-file's was niets bijzonders te zien alles ging hier goed.
Hierdoor ben ik gaan twijfelen aan de decoder die in de betreffende lokomotief zat, na hem verwisseld te hebben werkt alles perfect.

Dus niets fout aan de instellingen (of koploper) maar gewoon een defecte decoder.

Bedankt voor de ondersteuning


Met vriendelijke treinen groeten
Piet Rehorst ( H0 - selectrix-2000 - Marklin - HAG - Roco)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 16 dec 2007 :  22:50:10  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Piet,

Bedankt voor de terugkoppeling. Kan ik weer rustig slapen

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina