Auteur |
Onderwerp |
|
paulppm
Belgium
12 berichten |
Geplaatst - 03 mei 2006 : 13:22:03
|
Hallo Koplopers,
Ik heb op een zijbaan een klein Kopstation met 2 sporen (MAAR 45 cm !!!)
- Kan ik hier werken met 1 gemeenschappelijke melder voor de inrijwissel v/h Kopstation en 1 stopmelder op elk spoor v/h station ? - Of werk ik toch beter met 2 melders (Rem + stopmelder) op elk spoor v/h Kopstation ? Daar deze stationssporen maar 45 cm lang zijn, moeten REM en STOP melders vlak na mekaar liggen. Is dit een probleem voor Koploper?
Groeten en alvast bedankt.
Paulppm
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 03 mei 2006 : 14:03:02
|
Hallo paul,
Ik zou zelf ook in dit geval met een gemeenschappelijke binnenkomstmelder werken en om te stoppen op ieder spoor 1. Scheelt toch weel 1 bezetmelder. rem en stop melder hoeven niet vlak achter elkaar te liggen.
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
Jaap
Netherlands
89 Posts |
Geplaatst - 22 mei 2006 : 19:34:43
|
Hallo Paul.
Mag ik even op deze vraag inhaken, daar ik ook een soort gelijk iets heb, alleen dan zijn het 4 sporen van elk een 40 a 50 cm. De wisselstraat is bij mij tevens de binnenkomst melder. Nu rij ik normaal achteruit deze sporen op met lok en wagons, om daar de wagons uiteindelijk achter telaten, of weer op tehalen. Waar het mij om gaat is het volgende. Moet er altijd een "loze sectie" tussen binnenkomst- en rem melder zitten?? , of is het mogelijk om direct na de binnekomst melder de rem melder te plaatsen en dan met behulp van cm/sec doorrijden de lok op de goede positie te laten stoppen ?? En moet in mijn geval dan ook het wissel opgenomen zijn in het blok, of bestaat mijn blok in dit geval alleen uit de rem melder??
|
Bewerkt door Jaap op 24 mei 2006 22:46:40 |
|
|
PaHaSOFT
3413 Posts |
Geplaatst - 22 mei 2006 : 20:29:01
|
Jaap,
Er hoeft echt geen loze sectie tussen te zitten. Alleen zou ik nooit 100% vertrouwen op het aantal door te rijden cm. Ik gebruik liever actieve bezetmelding zodat ik weet dat een trein ergens is aangekomen.
Met vriendelijke treinengroeten,
Paul Haagsma (Schaal N / Selectrix en Koploper) |
|
|
Jaap
Netherlands
89 Posts |
Geplaatst - 22 mei 2006 : 21:20:45
|
Hallo Paul.
Ik zal het proberen in te passen in mijn plan/database
Groetjes Jaap Post
Museumbaan in Schaal HO gelijkstroom
|
|
|
paulppm
Belgium
12 Posts |
Geplaatst - 23 mei 2006 : 00:09:24
|
Hallo Jaap
Voor info
Op dit ogenblik ben ik zelfs aan het testrijden met 2 treinen op een zijbaantje (bergbaantje)naar 2 Kopstations met elk 2 sporen van +/- 45 cm met alleen op elk spoor 1 STOPMELDER. Dit lukt zeer goed en er wordt precies gestopt waar het moet. ( Met elke Loc kan je de preciese plaats van stoppen bepalen door de snelheid 1 stap hoger of lager te zetten, indien nodig.) Er wordt wel een beetje sneller gestopt dan met 2 melders (Rem+Stop), maar daar er op dit bergbaantje niet heel snel gereden wordt is dit voor mij zeer aanvaardbaar.
Bij een loc met geluid piepen dan wel telkens de remmen !!!
Groeten
Paulppm
|
|
|
|
Onderwerp |
|