Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 147 / Bezoekers Vandaag: 6610
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 795
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 Rijwegen overlappen elkaar.
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

nederbelg

Belgium
68 berichten

Geplaatst - 28 mrt 2024 :  12:07:18  Toon profiel  Bezoek de homepagina van nederbelg  Reageer met citaat
Hoi,

Ik heb het volgende probleem opgemerkt.
Als er tegelijkertijd een trein vertrekt van spoor 47 >> 63 en van spoor 70 >> 48 geeft Koploper beide rijwegen vrij zonder eerst de één laten vertrekken (of voorrang) te geven en dan pas de andere trein te laten vertrekken.
Met het gevolg een crash tussen de vier wissels (78-80).

- Ben ik iets vergeten aan te vinken bij blokken of het baanontwerp?
- Of had ik tussen mijn vier wissels 77-78-79 en 80 een kruis (hulpstuk dubbele overloop) moeten plaatsen in mijn baanontwerp en mee aanvinken in mijn tool wisselstraten (V > N)? Zodat koploper weet dat deze bezet is?

Grt Dave


Download Attachment: Geldermalsen.zip
35,57 KB

Bewerkt door nederbelg op 28 mrt 2024 12:54:21

phdirk

Netherlands
2533 Posts

Geplaatst - 28 mrt 2024 :  15:54:20  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Dave,

Je moet je inderdaad voor zorgen dat alle wissels en kruisingen in de te berijden wisselstraat zijn geselecteerd, zodat de hele route geel is. Dan is de wisselstraat ook beveiligd tegen aanrijdingen in de flank.

Met beste groeten
Dirk
HO=TC
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina