Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 114 / Bezoekers Vandaag: 13691
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 559
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Koploper
 Beginners
 win error code 5
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Hermanficke

Netherlands
34 berichten

Geplaatst - 18 sep 2019 :  12:57:07  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo koplopers
Op ongezette tijden krijg ik de onderstaande melding:
ClearCommError failed (win error code 5).
Ik kan koploper wel weer opstarten maar er ontnbreekt veel.
Als ik een backup van eerdere datum bv.
mijntreinbaan_20190916_194815.zip
wil opstarten wordt er gevraagd naar een wachtwoord.
Ik weet van geen wachtwoord, al die jaren nooit gebruikt.
De vraag is dus; Wat moet ik doen?
Met vriendelijke groet,
Herman Ficke

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 18 sep 2019 :  14:48:12  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
De foutmelding wordt veroorzaakt door het wegvallen van de verbinding tussen de PC en de Comport verbinding, waarschijnlijk een USB kabel probleem. Connector in de USB aansluiting maakt even geen contact.

Een backup file inlezen werkt alleen via de restore optie, de zipfile kun je en mag je zelf niet uitpakken dat doet Koploper voor je via restore. Hier zijn al meerdere draadjes over vol geschreven.

Mvg
WIm.


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina

Bonaza

Belgium
715 Posts

Geplaatst - 18 sep 2019 :  14:48:17  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Herman,

De melding ClearCommError failed (win error code 5) heeft niets met een fout in koploper te maken. Dit betreft een fout in de verbinding tussen de centrale en je pc. Waarschijnlijk een slechte verbinding op je USB kabel. Controleer de verbindingen. Wat betreft de vraag naar een wachtwoord, hierover kan je op het forum in vorige draadjes de oplossing vinden.

Groeten

Marcel
Ga naar bovenaan de pagina

Hermanficke

Netherlands
34 Posts

Geplaatst - 19 sep 2019 :  12:11:18  Toon profiel  Reageer met citaat
Dag Wim en Marcel,
Ik zit weer goed, bedankt voor de snelle reactie
Vriendelijke groet,
Herman Ficke
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina