Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 82 / Bezoekers Vandaag: 3827
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 670
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Installatie
 Koploper
 TIP bij probleem met bezetmelding
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

KdeB

Netherlands
152 berichten

Geplaatst - 05 nov 2014 :  13:54:50  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo

Bij het binnenkomen in het schaduwstation met dynamische blokken had ik met een trein het probleem dat de trein te vroeg stopte na de binnenkomst melder, gevolg achterliggend blok,- en de wisselstraat bezet.
Oorzaak vuile wielen van de wagons, schoon gepoetst en probleem opgelost.
Ik heb gelijk de andere treinen gecontroleerd d.m.v. de communicatie logging, laat een trein rijden over een willekeurig bezetmelder en kijk wat de logging voor melding geeft, zie plaatjes.


Filter voor `1 bezetmelder

Melding door vuile wielen wel of geen contact.

Dit is het resultaat met schone wielen

Op deze manier kun je storing opsporen of uitsluiten.

Mvg
Koos



Met vriendelijke groeten
Koos de Bruin

Het wordt vanzelf weer kerstmis.
Marklin, Ecos2, Koploper, Crail, Windows XP.

Bewerkt door KdeB op 05 nov 2014 13:56:40

Wim Ros

Netherlands
6228 Posts

Geplaatst - 05 nov 2014 :  14:09:58  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Wim Ros  Reageer met citaat
Koos,

Voor dynamische blokken kun je ook beter een lichtsluis gebruiken, is altijd precies en heeft geen last van vervuiling.

Mvg
Wim


Alleen de waarheid ligt in het midden

s88SD16-n s88XPressNetLI LocoNet-Interface s88LN xTreme Keerlus
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina