Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 204 / Bezoekers Vandaag: 5548
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 699
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 alternatieve route
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

Sander Lageveen

Netherlands
44 berichten

Geplaatst - 27 nov 2006 :  20:49:02  Toon profiel  Reageer met citaat
Op mijn baan heb ik een engels wissel kapot.
Deze wissel heb ik in Koploper als defect zijnde aangegeven.
Koploper schakelt nu deze wissel niet meer.

Echter is het nu niet mogelijk om over deze wissel naar mijn hoofdlijn te komen.
Er is wel een alternatief, je neemt de defecte wissel in afbuigende stand en vervolgens via 2 andere wissels kan je alsnog op de hooflijn komen.
Al deze wissels liggen tussen 2 blokken en maken deel uit vandezelfde wisselstraat.

Mijn wens is om dit in Koploper aan te kunnen geven dat er alternatieve routes mogelijk zijn.
Mooiste zou zijn als Koploper deze zelf kan vinden.

Een idee of te moeilijk?? Of al mogelijk?

mvg,
Sander

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 27 nov 2006 :  21:40:57  Toon profiel  Reageer met citaat
Sander,

Koploper kan veel meer dan je denkt. Als ik het zo lees moet je eens kijken bij wisselstraten. Je heb nu waarschijnlijk overal slechts 1 wisselstraat opgegeven. Je kan er meerdere vastleggen. Wisselstraat 1 wordt als eerste gekozen, hierna indien 1 bezet dan wisselstraat 2 enz. tot en met wisselstraat 9. (dat is toch wel voldoende 8 alternatieven denk ik).

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Sander Lageveen

Netherlands
44 Posts

Geplaatst - 28 nov 2006 :  17:54:48  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul,

geweldige optie!!!
Kan ik mee uit de voeten.

toppie!
Komt er dan nooit een eind aan die veel mogelijkheden?

mvg,
Sander
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 28 nov 2006 :  19:20:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Sander,

Tja, ik probeer de gebruikers voor te blijven. Ik durf rustig wel te stellen dat er geen enkele gebruiker is (inclusief mijzelf) die alle opties/mogelijkheden van Koploper ten volle benut.
Soms merk ik ook wel dat door onwetendheid van gebruikers zaken veel te ingewikkeld worden opgelost terwijl er een andere manier veel spimpeler kan zijn.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

Cees Brocaar

Netherlands
269 Posts

Geplaatst - 30 nov 2006 :  10:03:24  Toon profiel  Reageer met citaat
Beste Paul,

Ik kan me volledig vinden in je antwoord! Zou het niet mogelijk zijn om een aantal onderwerpen die de gemiddelde Koplopergebruiker als ingewikkeld ervaart eens voor het voetlicht te brengen? Ik noem b.v. speciale en logische akties. Onderdelen die met name de jus op de maaltijd zijn. Je zal dan stellen laat gebruiker dan deze vraag zelf stellen, echter wellicht is het een idee dergelijke onderwerpen dmv uitgewerkte voorbeelden in een speciale rubriek te behandelen? Jij zal daar geen tijd voor hebben. Echter misschien zijn er andere ervaren Koplopergebruikers die dit zouden willen op pakken? Ik denk dat dit door de gemiddelde gebruiker om armt zal worden?

MVG
Cees Brocaar
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 30 nov 2006 :  10:49:00  Toon profiel  Reageer met citaat
Cees,

Zoals jij al schrijft: ik heb er geen tijd voor de komende maanden. En ook al zou ik er tijd voor hebben, die tijd zou ik er zelf niet willen insteken. Hier zeg ik beetje eigenwijs: ik doe al genoeg in mijn vrije tijd!

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina