Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 123 / Bezoekers Vandaag: 336
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 156
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 "te verwerken" na NOODSTOP
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

MRdirect

Netherlands
287 berichten

Geplaatst - 12 okt 2006 :  09:03:02  Toon profiel  Bezoek de homepagina van MRdirect  Reageer met citaat
Paul,
Tijdens wat testen van Koploper met MRdirect vwb de NOODSTOP zag ik het volgende.
Als voor de wissels "opnieuw initialiseren na noodstop" aan staat dan wordt na elke noodstop alle wissels (conform Koploper settings) opnieuw geinitialiseerd.
Doch als tijdens het initialiseren op nieuw een noodstop optreedt dan worden bij het opnieuw online gaan het nog "te verwerken" buffer niet gecleared. Het resultaat is dat eerst de nog te initialiseren wissels van de eerste noodstop worden geinitialiseerd en vervolgens weer alle wissels van de tweede noodstop.
Als, zoals MRdirect doet, de Koploper noostop gebruikt wordt in combinatie met kortsluit afschakeling door MRdirect dan kan het aantal nog "te verwerken", bij een repeterende wel/geen kortsluiting, soms aardig oplopen. Het initialisatie proces duurt dan onnodig lang. Eigenlijk zijn alleen de wisselstanden op moment van laatste noodstop belangrijk.
Is het mogelijk om bij een volgende noodstop het "nog te verwerken buffer" te clearen?
groet, Marco Roede http://www.MRdirect.nl

http://www.MRdirect.nl Marklin-K, Motorola en DCC decoders

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 12 okt 2006 :  09:15:33  Toon profiel  Reageer met citaat
Marco,

Dit is reeds anders opgelost in de testversie maar het komt eigenlijk voor de gebruiker op hetzelfde neer. Je zal alleen nog geduld moeten hebben op de volgende versie.

Mvg,

Paul Haagsma (alleen voor aankondiging)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kramer

Netherlands
73 Posts

Geplaatst - 12 okt 2006 :  22:14:36  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Peter Kramer  Reageer met citaat

Paul,

Ik ben blij dat dit opgelost is, Ik had net nog een situatie waarbij ik de kortsluiting niet snel kon vinden. Toen ik het eindelijk had gevonden werden 145 wissels geinitialiseerd!
Waarschijnlijk wist je het al maar het fenomeen doet zich ook voor in de testmode. Als je een wissel aan het testen bent en je drukt op de noodstop (om b.v iets aan te passen) wordt de stack gewoon opgehoogd.
Als je daarna de spanning weer aanzet wordt snel de stack geleegd hetgeen resulteerd in een snel wisselende wissel. (die dan behoorlijk heet kan worden!)
Het proces is alleen te stoppen door koploper te herstarten.


Met vriendelijk groet,
Peter Kramer

N-Spoor IB, HSI, Selectrix,DCC,Motorola
Koploper 6.3
Ga naar bovenaan de pagina

modelspoor

321 Posts

Geplaatst - 12 okt 2006 :  22:18:14  Toon profiel  Bezoek de homepagina van modelspoor  Reageer met citaat
Hi,

Waarom zetten jullie dat initialiseren dan niet gewoon uit, waar is dat initialiseren uberhaupt voor nodig?

Mvg
Wim.


modelspoor[at]zeelandnet.nl
Ga naar bovenaan de pagina

jelmer

11 Posts

Geplaatst - 13 okt 2006 :  08:04:35  Toon profiel  Reageer met citaat
Wim,

Ik ben geen praktijkgebruiker (heb nog geen baan), maar in mijn database waarmee ik mijn ideeen uitprobeer, initialiseer ik wissels in mijn schaduwstation. Ik wil dat zaken daar echt goed gaan zeg maar.. Dat is de reden die ik kan verzinnen.

Groeten,
Jelmer

Marklin h0 in de vitrine, koploper beginner
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kramer

Netherlands
73 Posts

Geplaatst - 13 okt 2006 :  09:49:10  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Peter Kramer  Reageer met citaat

Er ontstaat een Noodstop situatie meestal omdat er iets mis is gegaan.
Bij mij vaak een ontsporing of een verkeerde wisselstand.
Dit heeft een kortsluiting tot gevolg. Op het moment van sluiting kunnen eventuele (wissel)commando's verloren gaan. Als je de baan weer opstart wil je graag dat je zeker weet dat alles weer goed staat. Vandaar dat ik initialisatie aan heb staan (en het zal ook de reden zijn dat Paul dit heeft ingebouwd)

Met vriendelijk groet,
Peter Kramer

N-Spoor IB, HSI, Selectrix,DCC,Motorola
Koploper 6.3
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 13 okt 2006 :  13:00:03  Toon profiel  Reageer met citaat
quote:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter Kramer

Waarschijnlijk wist je het al maar het fenomeen doet zich ook voor in de testmode. Als je een wissel aan het testen bent en je drukt op de noodstop (om b.v iets aan te passen) wordt de stack gewoon opgehoogd.

Peter,

Nee ik wist het niet. Ik vind dit een zeer onplezierig iets. De oplossing is heel simpel. Ik zal het dit weekend patchen voor alle gebruikers.
Ik had nooit de behoefte om tijdens testprogramma de noodstop te gebruiken

Mvg,

Paul Haagsma (alleen voor aankondiging)
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 13 okt 2006 :  17:10:09  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Er is een patch op de bekende plaats 6.3 met buildnummer 109. Hierin zou jouw probleem met testen/noodstop/wissels zijn opgelost.

Mvg,

Paul Haagsma (alleen voor aankondiging)
Ga naar bovenaan de pagina

Peter Kramer

Netherlands
73 Posts

Geplaatst - 15 okt 2006 :  13:08:15  Toon profiel  Bezoek de homepagina van Peter Kramer  Reageer met citaat


Ha Paul,

Build 109 zojuist getest en het werkt prima, bedankt.
Waar ik het verder met je overhad staat in het draadje "een paar kleinigheden' van 29-8-2006. Misschien wil je er nog even naar kijken?


Met vriendelijk groet,
Peter Kramer

N-Spoor IB, HSI, Selectrix,DCC,Motorola
Koploper 6.3
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina