Koploperforum Digitale Treinbesturing Aktieve Gebruikers: 92 / Bezoekers Vandaag: 5100
Hoogste aantal aktieve gebruikers: 679
Koploperforum Digitale Treinbesturing
Startpagina | Mijn bestanden | Profiel | Registreer | Recente onderwerpen | Leden | Zoeken | FAQ
Gebruikersnaam:
Wachtwoord:
Selecteer taal
Wachtwoord opslaan
Wachtwoord vergeten?

Op 18 Maart 2019 is Paul Haagsma helaas overleden.

Wij wensen de familie en vrienden sterkte toe!

Lees en of praat hier mee.

Open hier de rouwkaart van Paul Haagsma



 Alle forums
 Wensen
 Koploper wensen (ontwikkeling is per juli 2012 gestopt)
 Loks uit blok halen
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Auteur Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  

peter K

Netherlands
7 berichten

Geplaatst - 21 mrt 2008 :  17:53:11  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul, het lijkt mij hadig de mogelijkheid te hebben om loks altijd uit een blok te kunnen halen. Dit omdat bij een foutmelding/ noodstop de lok niet te verwijderen is, hetgeen lastig is in de testfase van een baan....

Peter

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 21 mrt 2008 :  18:41:59  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Ik snap niet wat jij bedoeld en op welk moment het door jouw gewenste zou moeten plaats vinden.
Via initialisatie in menu algemeen kan je wel in 1 klap alle locs uit alle blokken verwijderen.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

peter K

Netherlands
7 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2008 :  00:47:15  Toon profiel  Reageer met citaat
Hallo Paul, ik zal proberen het kort te omschrijven. Als Koploper tgv een niet goed werkend bezetmelpunt een noodstop uitvoerd, staat de betreffende lok stil op een niet verwacht meldpunt. De lok is op dat moment niet te verwijderen uit het systeem. Om de fout te herstellen moet de spookdetectie afgezet worden en de "stop alle loks" functie worden aangezet en de noodstop opgeheven. Alle loks zullen nog een eind doorrijden. Dan moet de lok die het meldpunt heeft gemist terug gereden worden tot deze daar is waar KL hem verwacht. Het probleem met het meldpunt moet worden opgelost en KL kan weer gestart worden.
Initialisatie kan natuurlijk ook, geen probleem met 5 loks maar met meer toch vervelend, zeker met verdekte sporen.
Met de mogelijkheid altijd een lok te kunnen verwijderen, kan je het blok handmatig blokkeren en de lok van de baan halen, verder rijden en het probleem oplossen.

Het kan natuurlijk ook zijn dat ik een andere mogelijkheid over het hoofd zie.



MVG
Peter
Ga naar bovenaan de pagina

PaHaSOFT

3413 Posts

Geplaatst - 22 mrt 2008 :  09:01:01  Toon profiel  Reageer met citaat
Peter,

Ik heb even goed gelezen wat jij schreef en het in simulatie mode ook even geprobeerd en ik begrijp nu wat jij bedoeld. Echter ik zit hier met het kip/ei probleem.

Heel bewust heb ik er voor gekozen om alleen maar een loc uit een blok te mogen verwijderen als deze volgens Koploper de snelheid 0 heeft en deze snelheid ook naar de centrale is gezonden. Dit voorkomt echte spooktreinen op de baan.

In jouw voorbeeld is de noodstop actief en volgens Koploper reeds die spooktrein dus nog. Je kan dan wel in het rijwindow op noodstop drukken, echter volgens Koploper heeft de centrale nog een snelheid voor die loc en dus is de loc nog niet verwijderd. Er worden tijdens een noodstop GEEN loc opdrachten gezonden naar de centrale. De loc kan dus niet worden verwijderd. Pas na het opheffen van de noodstop wordt de snelheid van de loc naar de centrale gezonden en kan in Koploper de loc uit het blok worden verwijderd.

Het is beslist geen simpele aanpassing. Ik weet ook niet hoe andere gebruikers dit ervaren. Mocht ik een mogelijkheid zien om het voor elkaar te krijgen dan doe ik dat zeker. Echter dit zal zeker nooit een patch zijn en moet je wachten op een van de volgende versies.

Mvg,
Paul.
Ga naar bovenaan de pagina

peter K

Netherlands
7 Posts

Geplaatst - 23 mrt 2008 :  00:12:16  Toon profiel  Reageer met citaat
Paul, bedankt voor het meedenken.

MVG
Peter
Ga naar bovenaan de pagina
  Vorig onderwerp Onderwerp Volgend onderwerp  
 Nieuw onderwerp  Reageer op onderwerp
 Printversie
Ga naar:
Koploperforum Digitale Treinbesturing © EKweb 2006
Ga naar begin van deze pagina